تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۳۸۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد:

سیلی سیاست‌های صمت ...

می متالز - بزرگترین اشتباه اقتصاد ما این است که نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و تولیدی مغفول مانده و بیشتر سیاست‌گذاران ترجیح داده اند پول در بازارهای موازی در جریان باشد.
سیلی سیاست‌های صمت ...

سیلی سیاست های صمت، سنگین تر از نوسان بازارهای موازی است!

به گزارش می متالز، دلار یک سقوط آزاد را تجربه کرده و صرافی ملی قیمت خرید دلار را ۲۵۴۷۰ تومان و قیمت فروش را ۲۷۵۰۰ اعلام کرده است.

وداد حسینی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار در رابطه با تأثیر کاهش نرخ ارز بر روند بازارسرمایه بیان کرد: بازارسرمایه ما بیش از آنکه تحت تأثیر نرخ ارز باشد، در حال حاضر تحت تاثیر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. وزارت صمت در قیمت گذاری محصولات فولادی اسیر دلال بازی های برخی صنایع پایین دستی شده و در حال حاضر این موضوع مهمترین فاکتوری است که بازار سرمایه ما را متاثر کرده است. متاسفانه وزارت صمت به بهانه ارزان کردن کالاها در داخل کشور، با این سیاست رانت عظیم ۳۰ هزار میلیارد تومانی از جیب سهامداران به جیب دلالان و خریداران فولاد در بورس کالا سرازیر خواهد کرد.

وی افزود: ضمن اینکه بازار سرمایه، بیشتر تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز در سامانه نیما است و کاهش ارز در بازار آزاد، اثر چندانی روی روند بازار سرمایه ما ندارد. اما به طور کلی چنانچه بازار ارز و طلا و خودرو برای سرمایه‌گذاران جذابیت نداشته باشد، بازار سرمایه مناسب ترین محل برای جذب نقدینگی سرگردان خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ورود نقدینگی به بازار ارز و بازارهای مشابه، هیچ منفعتی برای اقتصاد کشور ندارد و بازار سرمایه تنها بازاری است که با جذب نقدینگی به تامین مالی شرکت‌ها کمک می‌شود. بزرگترین اشتباه اقتصاد ما این است که نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و تولیدی مغفول مانده و بیشتر سیاست‌گذاران ترجیح داده اند پول در بازارهای موازی در جریان باشد. از این رو در این سال ها، بازار سرمایه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی در توصیه به سرمایه‌گذارانی که آشنایی کافی با بازار سرمایه نداشته و در مثبت های بازار وارد شده اند و در حال حاضر در زیان هستند، گفت: این گروه از سرمایه‌گذاران یا باید با نگاه صبورانه تر و با دید بلندمدت، در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند و یا اینکه منابع خود را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری وارد این بازار کنند‌ تجربه نشان داده که همواره بازدهی بازار سرمایه از بازارهای موازی همچون بازار ارز بالاتر بوده؛ مشروط بر آنکه سرمایه‌گذاران با نگاه بلندمدت در این بازار سرمایه گذاری کنند.

عناوین برگزیده