تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۱۴۹۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی واقعی می‌شود

‌می‌متالز - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهش قیمت خودرو بیان کرد: قیمت خودرو اعم از تولیدشده‌ها و وارداتی، واقعی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس‌جمهور بابت ارسال لایحه واردات خودرو‌های کارکرده به مجلس قدردانی می‌کنم. باید رضایت مردم در اولویت کارگزاران نظام باشد. امروز خودرو یکی از کالا‌های اساسی مردم شده است و افزایش قیمت‌ها، عدم کنترل و تنظیم آن آثار تورمی دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: لایحه خودرو‌های کارکرده نشان از مساله شناسی دولت دارد و مجلس نیز با درک شرایط آن را به نحو احسنت تصویب کردید. امروز شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم. از وزیر صمت و کارشناسان که با مجلس همکاری کردند تا آئین‌نامه‌ای درخور تنظیم شود کمال تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم دولت این آئین‌نامه را بدون دخل و تصرف تصویب کند تا مردم شاهد اقدام حرفه‌ای در مبارزه با مافیای خودرو باشند.

مطمئن هستم تولید خودرو به سامان خواهد رسید

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطمئن هستم تولید خودرو به سامان خواهد رسید و بازار از انحصار خارج و رقابتی خواهد شد. شورای رقابت هم از این گردونه خارج می‌شود و قیمت خودرو اعم از تولیدشده‌ها و وارداتی، واقعی خواهد شد. اقدام بعدی دولت و مجلس باید واقعی کردن قیمت سیمان، فولاد، لوازم خانگی باشد. مردم باید باور پیدا کنند که هر کالایی بی دلیل افزایش قیمت پیدا کند با مدیریت و بهره‌گیری از توان متخصصین کاهش پیدا خواهد کرد. همان‌گونه که برای قمیت خودرو شاهد روند کاهشی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس حذف شرکت‌های واسطه‌ای را برای استخدام کارکنان دولت تصویب کرد، بیان کرد: امیدوارم دولت هرچه سریع‌تر آن را اجرا کند تا نیرو‌های شرکتی از بلاتکلیفی خارج شوند، اما چند وعده مجلس به زمین باقی مانده است که باید اجرایی شود در وهله نخست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که هم مجلس و هم دولت باید آن را عملیاتی کنند و از هئیت رئیسه خواهش دارم که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد لبخند بر رخ مردان و زنان بازنشسته که زحمات فراوانی کشیدند باشیم.

وی افزود: مساله دوم مسکن است که یکی دیگر از وعده‌های مجلس به مردم بوده است و برای آن هم قانون تصویب شد، اما در اجرای قانون هنوز توفیقی حاصل نشده است و همچنان مسکن گران است و این موضوع باعث می‌شود تا افراد کم‌بضاعت سهم خود را به دلالان بفروشند و این یعنی فاجعه است چرا که فرم (ج) آن‌ها قرمز می‌شود و بی‌خانمان باقی می‌مانند. راه حل این مسئله در گرو همکاری بانک‌هاست که باید تا ۸۰ درصد قیمت مسکن را وام بدهند.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: هنوز طلب گندمکاران پرداخت نشده است و حتی علی‌الحساب آن‌ها نیز پرداخت نشده و لازم است که به این موضوع سریعا رسیدگی شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده