تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۴۷۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وفاداری مزدا به دیزلی‌ها

‌می‌متالز - تقاضا برای خودرو‌های دیزلی در سال‌های اخیر پس از رسوایی دیزل‌گیت به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

به گزارش می‌متالز، خودرو‌های دیزلی و شاسی‌بلند‌ها تقریبا پنج سال پیش در اروپا یک موفقیت واقعی بودند. با‌این‌حال، ماه گذشته، فروش خودرو‌های الکتریکی برای اولین بار در تاریخ از عرضه مدل‌های دیزلی در قاره اروپا پیشی گرفت، اما این بدان معنا نیست که خودروسازان این فناوری را کنار می‌گذارند. در این بین، مزدا می‌گوید تا زمانی که مشتریان بخواهند آن را در دسترس نگه می‌دارد.

سال گذشته، این شرکت ژاپنی با عرضه دو موتور شش سیلندر خطی جدید، از جمله موتور دیزل ۳/ ۳لیتری توربوشارژ، صنعت را شگفت‌زده کرد. در اروپا، این موتور‌ها برای CX-۶۰ در دسترس است که حداکثر توان آن تا ۲۵۱ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۶ پوند‌فوت در فرم نیمه‌هیبریدی است. این‌ها اعداد قابل‌قبولی برای یک کراس‌اوور سایز متوسط غیر‌پریمیوم در اروپا هستند و مزدا اخیرا اعلام کرده است که در صورت وجود تقاضای کافی برای آن، دیزلی را در دسترس نگه خواهد داشت. مدیر برنامه مزدا CX-۹۰ می‌گوید: اگر مشتریان موتور‌دیزل می‌خواهند، تا وقتی بتوانیم مقررات آلایندگی را به شیوه‌ای کارآمد رعایت کنیم، عرضه را ادامه خواهیم داد.

این روز‌ها تقاضا برای دیزل واقعا ضعیف شده است، بنابراین نیاز به موتور دیزلی ممکن است گسترش نیابد؛ به همین دلیل است که ما این واحد را به شیوه‌ای کارآمد در بازار‌هایی که موتوردیزل می‌خواهند، مانند ژاپن و استرالیا، ارائه می‌دهیم. پارلمان اروپا سال گذشته به ممنوعیت موثر در فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی جدید از سال ۲۰۳۵ رأی داد. نمایندگان پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه با این رأی خودروسازان را ملزم می‌کنند تا از این طریق انتشار گاز دی اکسید کربن را تا اواسط دهه آینده ۱۰۰درصد کاهش دهند. این دستور به معنای ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید بنزینی و دیزلی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. قانون‌گذاران اتحادیه اروپا همچنین کاهش ۵۵درصدی دی‌اکسید کربن از خودرو‌ها را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تایید کردند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده