تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۵۶۸
کد خبر: ۳۰۰۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق پروژه‌ها، راهکاری جدید برای حمایت از تولید داخلی

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: به طور قطع، صندوق پروژه‌ها مورد حمایت دولت است و مجلس نیز به طور آشکار از آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های بسیار ضروری و تاثیر گذار در تامین مالی پروژه‌ها که کشور هم اکنون و در آینده نزدیک به آن نیاز مبرم دارد، موضوع مربوط به صندوق پروژه‌هاست گفت: در قانون بودجه امسال و سال گذشته به منظور رفع موانع تولید، حمایت‌های بسیاری از بورس و کاهش ریسک‌های آن شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد صندوق پروژه‌ها می‌تواند بر فضای بازار سرمایه کشور نیز تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: در کشور پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارند که با بهره‌برداری از آنها، به شرکت‌های سودده و پربازدهی تبدیل می‌شوند که می‌توان بخشی از منابعی که در حال وارد شدن به بازار سرمایه است را از طریق این صندوق پروژه‌ها به بخش‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اختصاص داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: به طور قطع، صندوق پروژه‌ها مورد حمایت دولت است و مجلس نیز به طور آشکار از آن‌ها حمایت می‌کند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از تولید داخل در کمیسیون ویژه جهش تولید در دست نهایی شدن است که در این طرح به این موضوع پرداخته شده و با نهایی شدن آن، راهکار‌های جدیدی برای حمایت از تولید داخلی ارائه می‌شود چرا که بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان و یا واحد‌های تولیدی که در بورس هستند با این طرح می‌توانند رونق بیشتری را تجربه کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده