تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۰۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضا عیوض‌لو مطرح کرد؛

طرح طبقه‌بندی بازار‌های بورسی بررسی می‌شود

‌می‌متالز - معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی طبقه‌بندی بازار‌های بازار سرمایه با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان بورس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درمورد موضوع طبقه‌بندی بازار‌های بازار سرمایه توضیح داد: در خصوص طبقه‌بندی بازارها، اصلاحات پیشنهادی دستورالعمل پذیرش و بازنگری شرایط پذیرش در بازار‌های مختلف بورس و فرابورس پس از بررسی‌های کارشناسی، در هیات مدیره‌های شرکت‌های بورس و فرابورس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسات مختلف در سطوح عالی و با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان در حال برگزاری بوده و با توجه به اهمیت موضوع، پس از جمع‌بندی در این سطح، در هیات مدیره سازمان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مجید عشقی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - در آخرین اظهار نظر‌های خود در سال گذشته اعلام کرده بود که با توجه به ساختار بازار‌های بورس و فرابورس یک بحث کارشناسی در مورد طبقه‌بندی بازار‌ها در حال انجام است. در حال حاضر بازار‌های اول و دوم اختلاف معناداری با هم ندارند. به نظر می‌رسد به یک تجدید ساختاری در طبقه‌بندی بازار‌های بورس و فرابورس نیاز است.

پیشنهاد همکاران در بورس و فرابورس این بود که اعمال تغییرات دامنه نوسان در مرحله بعد را همزمان با تغییرات طبقه‌بندی بازار‌ها انجام دهیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده