تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۴۶۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه؛ پیشرو در تامین مالی اقتصاد کشور/اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه؛ نیاز ضروری اقتصاد ایران

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه از نیاز‌های اصلی و ضروری اقتصاد کشور است، مطرح کرد: آنچه در برنامه هفتم توسعه برای رشد اقتصاد و بازار سرمایه نیاز است مدیریت درست برنامه‌ها از سوی سیاست‌گذاران اقتصادی کشور و حرکت بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد است.

به گزارش می‌متالز، جلال روحی، کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز اقتصاد کشور و جایگاه بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه گفت: به طور کلی شرط لازم و اساسی برای برنامه‌های توسعه‌ای در کشور، اجرا و عملیاتی شدن آن‌ها است، به نحوی که اهداف قانونگذار تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه شاهد عدم اجرای برخی برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین شده بودیم، گفت: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور نزدیک به ۷۸ ماده از ۳۰۲ ماده این برنامه به مباحث اقتصادی مربوط است که دولت بیش از پیش برای اجرای آن باید تلاش کند.

روحی در ادامه افزود: یکی از موارد مهم در برنامه هفتم توسعه بازار سرمایه است، به طوری که از گذشته تاکنون روی این بازار به عنوان یک بازار پیشرو و فعال که می‌تواند نقش مهمی در تامین مالی اقتصاد کشور ایفا کند، اشاره شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از موارد مهم در برنامه هفتم توسعه، کاهش دخالت‌های دولت در اقتصاد و آزاد گذاشتن نرخ‌ها و ایجاد شرایط رقابتی برای حوزه تولید است، به نحوی که برای آن ضوابطی، چون جلوگیری از قاچاق کالا در نظر گرفته شده تا شکوفایی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

روحی اظهار کرد: قوانین بسیاری در خصوص رفع موانع تولید و رشد بازار سرمایه وجود دارد، اما آنچه طی این مدت شاهد آن هستیم، مغایر با اهداف از پیش تعیین شده است و با سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد و پیش‌بینی پذیری آن همخوانی نداشته و موانع زیادی برای توسعه سرمایه گذاری وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی پذیر نبودن اقتصاد کشور وقفه‌ای بزرگ برای سرمایه‌گذاری و توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه از نیاز‌های اصلی و ضروری اقتصاد کشور است، مطرح کرد: آنچه در برنامه هفتم توسعه برای رشد اقتصاد و بازار سرمایه نیاز است، مدیریت صحیح برنامه‌ها از سوی سیاست‌گذاران اقتصادی کشور و حرکت بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
هشت ماه پیش
هشت ماه پیش
عناوین برگزیده