تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۷۶۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی

‌می‌متالز - محمدبیگی بیان کرد: بازار سرمایه بازار مهمی محسوب می‌شود، چرا که این بازار می‌تواند محل تجمیع سرمایه‌های خرد مردم و همینطور بخش خصوصی باشد و ضمناً یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در کشور نیز محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه بازار مهمی محسوب می‌شود، چرا که این بازار می‌تواند محل تجمیع سرمایه‌های خرد مردم و همینطور بخش خصوصی باشد و ضمناً یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در کشور نیز محسوب می‌شود.

وی به تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این تعامل می‌تواند گشایش‌های زیادی ایجاد کند؛ چرا که با توجه به مراجعات گسترده اقشار و اصناف به نمایندگان و نیز آشنایی نمایندگان با ظرفیت‌های بازار سرمایه، افزایش هم‌افزایی و همدلی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و مجلس شورای اسلامی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. به خصوص با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌های خرد مردم را تجمیع کرده و با کمک این سرمایه‌ها، گام‌های بزرگی در راستای تقویت ارزش پول ملی برداشت.

محمدبیگی تصریح کرد: تقویت بازار سرمایه و سازمان بورس اوراق بهادار منجر به یکپارچه سازی اعتبارات در کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع خردی که در دست مردم و بخش خصوصی است، خواهد شد. از سوی دیگر بازار سرمایه می‌تواند محل تنظیم و کنترل قیمت‌ها نیز باشد.

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: بازار سرمایه باید به سمت شفافیت بیشتر حرکت کند و مردم هم باید آموزش‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بازار را ببینند. فعالیت در این بازار نیازمند دانش و مهارت تخصصی است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش مالی بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌ها و... به تحقق برخی اهداف و برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

محمدبیگی ضمن تاکید بر ضرورت رونق تولید و صادرات، گفت: امسال، سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده و یکی از راهکار‌های دستیابی به شعار سال، تقویت بازار سرمایه و جایگاه سازمان بورس و اوراق بهادار است. امیدواریم سازمان بورس اوراق بهادار بتواند مشکلات گذشته را جبران کرده و به اقتصاد کشور کمک کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده