تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۷۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبرنگاران بورسی، یکی از اضلاع اصلی توسعه و بلوغ بازار سرمایه هستند

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس با بیان این که بازار سرمایه همچون پیکری است که رسانه و خبرنگاران در آن حکم خونِ در جریانِ رگ‌ها را دارند، گفت: به همین دلیل هر رویدای که بتواند به ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های بورسی منجر شود، مورد حمایت سازمان بورس است و تداوم جشنواره بورس و رسانه هم یکی از این اقداماتی است که باید در سال‌های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی با ابراز خرسندی از این که پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با هدف شناسایی، تقدیر و تشکر از برگزیدگان این جشنواره برگزار شده است، گفت: حضور و مشارکت بالای خبرنگاران در ارسال آثار به جشنواره هم نشان از اهمیت این موضوع و نیز انگیزه بالای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برای تولید محتوای فاخر و تاثیرگذار بر بازار سرمایه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همانگونه که بازار سرمایه طی چند سال گذشته، از رشد قابل توجه و میلیونی سهامداران برخوردار شده، متناسب با این رشد نیاز است تا جامعه خبری نیز به لحاظ کیفی و کمی ارتقا و فزونی پیدا کند و متناسب با این رشد به طور قطع تاثیرگذاری حوزه رسانه بر بازار سرمایه قابل اعتنا است.

وی ادامه داد: رسانه‌های بورسی و خبرنگاران، یکی از اضلاع اصلی رشد و توسعه و بلوغ بازار سرمایه هستند و بدون شک این بازار برای رسیدن به اهداف خود نیازمند حضور پررنگ و اثرگذار رسانه‌هاست. البته همانگونه که بازار سرمایه از نظر شمار سهامداران، تعدد ابزار‌ها و ابعاد مختلف دچار تغییر و رشد شده است، متناسب با این تحول، طی چند سال گذشته حوزه رسانه نیز با تولد رسانه‌های فضای مجازی متحول شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران و رسانه‌ها نسبت به ابزار‌ها و بازار‌های جدید و حتی تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی، اذعان داشت: از این رو تداوم آموزش و یادگیری در بازار سرمایه برای اهالی رسانه، امری ضروری است تا متناسب با افزایش سرعت تولید و انتشار خبر‌های بازار سرمایه، اطلاع و آشنایی با ابزار‌های مختلف و عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه نیز باید میان خبرنگاران حوزه بورس ارتقا پیدا کند. ارتقاء دانش تخصصی شما، زمینه مطالبه‌گری حرفه‌ای از مدیران صنایع در زمینه حفظ و صیانت از حقوق سهامداران خرد را فراهم خواهد آورد.

عشقی گفت: نکته مهم و قابل تاکید دیگر در این زمینه این است که رسانه‌ها با نگاه نقادانه خود بدون شک می‌توانند یکی از ابزار‌های از میان بردن مشکلات و نیز ارتقای بازار سرمایه باشند، این در حالی است که بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران و سهامدارانش به دمیده شدن روحیه امید و انگیزه نیاز دارند، بنابراین رسانه‌ها باید زشت و زیبای بازار سرمایه را با هم به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با توجه به سرعت بالای انتشار خبر‌ها به لحاظ ویژگی رسانه‌های فضای مجازی، باید دقت شود که صحت خبر‌ها قربانی سرعت انتشار نشود و لازم است پیش از انتشار هر خبری در بازار سرمایه، با توجه به سرعت واکنش و حساسیت‌های این بازار، راستی‌آزمایی نیز در خصوص این مطالب صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مطلب مهم دیگر این است که هر چه فضای رسانه‌ای بورسی ما تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر شود، بازار سرمایه ما نیز از آن بهره برده و رشد و توسعه بیشتری پیدا می‌کند، به عبارت دیگر تخصصی شدن فضای رسانه‌ای در بازار سرمایه، این بازار را به بلوغ می‌رساند.

عشقی همچنین در خصوص اهمیت حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در بازار سرمایه گفت: شاید ذکر این نکته کفایت کند که بازار سرمایه همچون پیکری است که رسانه و خبرنگاران در آن حکم خونِ در جریانِ رگ‌ها را دارند. به همین دلیل هر رویدای که بتواند به ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های بورسی منجر شود، مورد حمایت سازمان بورس است و تداوم جشنواره بورس و رسانه هم یکی از این اقداماتی است که باید در سال‌های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه جشنواره بورس و رسانه که در این دوره عنوان ملی نیز دارد و به آثار تولیدی در سطح ملی و استانی در آن توجه شده، به نوعی میراثی ماندگار در حوزه خبرنگاری بازار سرمایه است و امیدواریم این میراث ادامه‌دار باشد. نکته قابل بیان این که علاوه بر شناسایی استعداد‌های جوان و به نوعی خبرنگارپروری در حوزه بازار سرمایه، اختصاص بخش ویژه متناسب با شعار سال هم به فراخور هر جشنواره، ابتکار خوب و موثر برگزاری جشنواره بورس و رسانه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: از رسانه‌های بورسی انتطار می‌رود پا را فراتر از محدوده بازار سرمایه بگذارند و بعنوان پرچم داران انعکاس دغدغه‌ها و واقعیت‌های بازار سرمایه، مسائل حائز اهمیت و موثر بر بازار سرمایه را به درستی در ذهن تصمیم‌گیران و سیاستگذاران تبیین کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده