تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۴۳۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه مطرح شد؛

افزایش ۱۸ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه طی ۵ سال اخیر/روند رو به رشد تامین‌مالی از بازار سرمایه در استان خراسان رضوی

‌می‌متالز - همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه، با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مجلس، مدیران ارکان بازار سرمایه و فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

روند رو به رشد تامین‌مالی از بازار سرمایه در استان خراسان رضوی

به گزارش می‌متالز، رضا خواجه‌نائینی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه در اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی، گفت: ۱۰۰ شرکت قابل تامین‌مالی در بازار سرمایه وجود دارد که با هماهنگی ارکان بورس، در دستور کار حضور در بازار سرمایه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از میان ۱۰ عرضه اولیه‌ای که امسال در فرابورس ایران انجام شده است، ۳ شرکت متعق به استان خراسان رضوی بوده است. در حال حاضر یخ تامین مالی از بورس در خراسان رضوی در حال آب شدن است.

بازار سرمایه سبب حرکت رو به جلوی پروژه‌های نیمه‌تمام

محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی، در ادامه همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه می‌تواند بر پروژه‌های روی زمین مانده اثرگذار باشد و سبب حرکت روی به جلوی پروژه‌های نیمه تمام شود.

وی اظهار کرد: آشنایی با روند تامین مالی، شرکت‌ها و پروژه‌ها را به بورس می‌آورد.

مجلس هم‌گام و همراه با بازار سرمایه برای اصلاح قوانین

محسن زنگنه، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه گفت: بورس تحت تاثیر شرایط اقتصادی است و دخالت‌های قیمتی، بلای جان بازار سرمایه است. نظام بانکداری رقیب بازار سرمایه است.

وی اضافه کرد: برخی از قوانین بازار سرمایه نیاز به اصلاح دارند که ما در مجلس شورای اسلامی نیز آماده همکاری برای اصلاح این قوانین هستیم.

افزایش ۱۸ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه طی ۵ سال اخیر/مردم در مسیر درست سرمایه‌گذاری قرار گرفتند

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه گفت: نظام بانکداری کشور نیاز به جراحی دارد. ماموریت بانک‌ها، بجای بنگاهداری تامین منابع مورد نیاز صنایع است.

وی ادامه داد: سرمایه‌ها و منابع کشور باید در مسیر تولید برود و احساس امنیت کند. در ۵ سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش ۱۸ درصدی پیدا کرده است. این به آن معناست که مردم در مسیر درست سرمایه گذاری قرار گرفته‌اند.

صنایع و بنگاه‌های تولیدی استان خراسان رضوی آماده استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین‌مالی و حل مشکلات

یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه گفت: از سازمان بورس و تیم همراهش برای تلاش‌ها در راستای بسترسازی تامین منابع مالی در استان خراسان رضوی تشکر داریم.

وی عنوان کرد: یکی از حوزه‌های تحولی استان، اقتصاد با سرفصل‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، زیارت و سرفصل تامین منابع مالی است. مساله جدی ما در زمینه تامین منابع، بانک محوری است و بر اساس نیاز‌های استان خراسان رضوی بدیهی است که برای تامین منابع مالی با هدف توسعه، نباید صرفا به سمت بانک‌ها برویم.

وی افزود: مجاری متعدد تامین مالی برای پروژه‌های مختلف را در دستور کار داریم، که یکی از آن‌ها بازار سرمایه است. پیشنهاد‌های مختلفی از جمله؛ راه اندازی مرکز تامین منابع مالی در استان و شهر مشهد، تشکیل جلسات ویژه برای حضور و تامین مالی بنگاه‌های استان خراسان رضوی در بازار سرمایه تا پایان امسال وجود دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده