تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۴۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با تضمین صندوق توسعه ملی در ایران سرمایه‌گذاری کنید

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، از هموطنان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران با ضمانت این صندوق گفت: بازگشت سرمایه و سود سرمایه‌گذاران خارجی توسط این صندوق تضمین خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی غضنفری از امکان مشارکت هموطنان خارج از کشور با این صندوق خبر داد و گفت: اگر هموطنان خارج از کشور علاقه‌مند هستند در داخل یا خارج از کشور سرمایه‌گذاری داشته باشند، امکان مشارکت با صندوق برای آن‌ها فراهم است؛ البته لازم نیست فقط در طرح‌هایی که صندوق توسعه ملی پیشنهاد می‌دهد مشارکت کنند.

او ادامه داد: این افراد می‌توانند از طریق سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور یا راه‌های ارتباطی که در سایت صندوق توسعه ملی درج شده است با صندوق در ارتباط باشند. او از امکان صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: در واقع صندوق توسعه ملی به فرد ایرانی که خارج از کشور است ضمانت می‌دهد در صورتی که گیرنده وام نکول کرد، صندوق وام را بازپرداخت خواهد کرد. غضنفری با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی تقریبا مجوز همه ابزار‌هایی را که بانک‌ها می‌توانند داشته باشند اخذ کرده است، عنوان کرد: یعنی صندوق توسعه ملی می‌تواند مجموعه‌ای از فعالیت بانکداری و صرافی را انجام دهد. باید به این موضوع توجه کرد که ابزار‌های نوین تامین مالی متنوع شده است و فقط به اخذ وام از بانک اکتفا نمی‌شود؛ به همین دلیل یک شرکت تامین مالی در زیرمجموعه صندوق ایجاد و همه این ابزار‌ها در آن شرکت لحاظ شده است. رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: از پاییز سال جاری که صندوق توسعه ملی میادین نفتی را از وزارت نفت در اختیار می‌گیرد، فرصت‌های بی‌نظیر سودآوری را فراهم خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده