تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۰۳۶۰۸
سرویس خبر : انرژی

انجام نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران

‌می‌متالز - نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران امروز با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت، انجام شد.

به گزارش می‌متالز، نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران انجام شد. این معامله با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریبا نصف قیمت برق حرارتی است.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز بورس انرژی ایران، گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که هم در قالب صندوق پروژه و هم در قالب ابزار‌های مختلف بدهی در کمترین زمان ابزار‌ها را در اختیار صنعت برق و فعالان صنعت انرژی تجدیدپذیر قرار بدهد.

وی افزود: در صورتی که طرح توجیه‌پذیر باشد مطمئن باشید منابع خوبی در بازار سرمایه برای توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها وجود دارد.

عشقی بیان کرد: یک موضوع مهم در حوزه مدیریت مصرف صنایع وجود داشت که با برنامه وزارت نیرو این روند قطعی برق در سال گذشته کاهش داشت و امیدواریم امسال با مدیریت بهتر از صنایع حمایت کنیم تا دچار افت تولید نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم ابزار‌هایی را با کمک دولت طراحی کنیم که مطالبات این صنعت پرداخت شود.

گفتنی است بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو در دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی، شرکت توانیر و مدیریت شبکه برق موظف هستند تأمین برق «خریداران برق» را به میزانی که از طریق بورس انرژی خریداری کرده‌اند تضمین کنند، به‌نحوی که مشمول اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف نشوند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده