تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۳۰۷۰۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۱۰ درصد مجموع ارزش شمسا در بازار سرمایه عرضه می‌شود/ رعایت ملاحظات زیست محیطی در مس سونگون

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) از عرضه ۱۰ درصد مجموع ارزش این شرکت در بازار سرمایه خبر داد و گفت:شرکت مس سونگون اولین شرکت عام پروژه تاریخ بازار سرمایه است.

به گزارش می‌متالز، معبود عباس زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سمت مدیرعامل شرکت تازه تاسیس مس آذربایجان اظهار کرد: ارزش دارایی شرکت ۵۲۸ میلیون یورو است و حاشیه سود آن در زمان عرضه ۶۱ تا ۶۵ درصد خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت شفافیت در عملکرد این شرکت گفت: در این راستا تمام پروژه‌ها و شرکت‌ها و طرح‌ها را به بازار سرمایه می‌بریم.

وی گفت: معدن مس سونگون با بیش از پنج میلیارد تن منابع زمین‌شناسی، بزرگترین معدن مس خاورمیانه است و طرح توسعه فعالیت‌های این معدن را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) با اشاره به جزئیات تشکیل شرکت مس سونگون گفت: در حال حاضر شرکت ملی مس (فملی)، سهامی عام است که در ذیل آن چند شرکت سهامی خاص فعالیت می‌کنند که جدیدترین آن‌ها شرکت مس آذربایجان است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: مجتمع مس سونگون به شرکت تبدیل شده است و هرچه به سمت تشکیل شرکت برویم، قوانین تجارت و شرکتی حاکم خواهد شد که با خود شفافیت بیشتر و سهولت در تصمیم‌گیری را به دنبال داشته و عواید ناشی از آن نصیب همان منطقه خواهد شد.

وی افزود: از این پس، عواید ناشی از مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده این معدن به استان آذربایجان شرقی آمده و در همین استان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه مس سونگون از تولید کاتد در این شرکت خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شرکت مس سونگون سالانه ۴۰۰ هزار تن کاتد را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) گفت: مس سونگون، دو روش احداث پروژه بلندمدت چهار ساله کارخانه تولید مس کاتد و روش هیپ لیچینگ را با ظرفیت ۳۰۰۰ تن از راه اندازی کرده است.

عباس زاده افزود: هیپ لیچینگ با استاندارد‌های بالای دنیا در مس سونگون در حال اجرا بوده و حتی امکان نفوذ اسید رقیق نیز به طبیعت مهار شده است. این پروژه در سال ۹۲ مجوز زیست محیطی را دریافت کرده و ما در مجموعه برای هر پروژه نیز مجوز جداگانه زیست محیطی دریافت می‌کنیم.

وی با تاکید بر رعایت مولفه‌های زیست محیطی در مس سونگون گفت: برای تمام طرح‌های شرکت، پیوست زیست محیطی تهیه شده و متخصصین امر به این موضوع نظارت دارند.

عباس زاده گفت: شرکت مس سونگون اکنون ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس تولید می‌کند که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای جدید، بنا شده تا این رقم به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده