تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۶۹۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان:

توسعه اکتشاف مس آذربایجان پیشران دیگر بخش‌های آن

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) گفت: معدن سونگون با اکتشاف هشت تا ۹ درصد بزرگترین معدن مس خاورمیانه است و باید به توسعه اکتشاف آن فکر کرد چراکه توسعه اکتشاف مس آذربایجان پیشران دیگر بخش‌های آن خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، معبود عباس زاده در نخستین نشست خبری شرکت مس سونگون آذربایجان، افزود: این شرکت با توجه به نقشه راه، چشم انداز و راهبردی که ترسیم کرده به دنبال توسعه است و توسعه آن نیازمند توسعه اکتشافات است.

وی اضافه کرد: حوزه اکتشافات ارتباط مستقیمی با تجهیزات معدنی دارد که تجهیزات استیجاری آن را از ۹ دستگاه در حال حاضر به ۲۰ دستگاه مالکیتی ارتقا دادیم.

عباس زاده آزمایشگاه جامع معدنی را نیز در معدن مس سونگون از جمله اتفاقات خوب صورت گرفته عنوان و بیان کرد: ان شاالله با کشف ذخایری که در معدن وجود دارد شاهد خبر‌های خوشی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مس سونگون رتبه پنجم با ۵۴ میلیون تن در جهان را داراست، ادامه داد: در تولید کنسانتره با تجهیزات ۲۰ درصد پیشرفت داشتیم، نقطه ثقل توسعه مس سونگون از کاند است و منافع آن بر استان سازی جاری خواهد شد.

عباس زاده ۱۴ خرداد را نقطه عطف مس سونگون خواند و افزود: با بهره برداری از تولید کاتد در سفر ریاست جمهوری نقطه عطفی در تاریخ ۳۵ ساله این شرکت اتفاق افتاد.

وی علت هجمه علیه طرح تولید کاتد مس را سیاسی دانست و تصریح کرد: این مباحث مطرح شده نه فنی و نه اقتصادی است بلکه عده‌ای می‌خواهند این طرح به ثمر نرسد در حالی که این طرح در سال ۹۳ مجوز زیست محیطی گرفته و یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص و اشتغال زایی ۷۰۰ نفری دارد.

وی اظهار کرد: چه کسی باید پاسخگوی این همه ضرر باشد، ۳.۵ هزار میلیارد تومان از سال ۱۳۹۷ ارزش اقتصادی از بین رفته و کسی به مردم پاسخی نداده و من بار دیگر اعلام می‌کنم این طرح مشکل فنی، اقتصادی و زیست محیطی ندارد.

منبع: بسیج نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده