تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۰۶۴۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نشست مشترک همکاری شرکت مس سونگون آذربایجان و تراکتورسازی تبریز در تولید قطعات ماشین آلات معدنی

‌می‌متالز - مدیرعامل مس سونگون آذربایجان به همراه معاونین با حضور در گروه تراکتورسازی تبریز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، طی نشستی با حضور دکتر وحیدزاده مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی تبریز و دکتر رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر گسترش همکاری‌های شرکت مس سونگون آذربایجان و تراکتورسازی در تولید و بومی سازی قطعات کارخانه، دامپتراک و دستگاه‌های حفاری تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، عباسزاده در این نشست ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های مجموعه سونگون و تراکتورسازی اظهار داشت: مهمترین موضوع در کشور ما کمبود ماشین آلات حفاری است و از آنجایی که ساخت اکثر دستگاه‌های حفاری بصورت مونتاژ شده است کارخانه تراکتورسازی می‌تواند نقش اساسی را در ساخت این قطعات ایفا کند و شاید سریع الوصول‌ترین بخشی که سونگون و تراکتورسازی میتواند به توسعه صنعت کشور کمک کند ساخت دستگاه‌های حفاری است.

مدیرعامل مس سونگون آذربایجان با اشاره به اینکه سونگون متولی توسعه معادن شرکت ملی صنایع مس ایران در شمالغرب کشور است، گفت: هم اکنون در ۱۰ پهنه معدنی شمالغرب کشور فعالیت داریم و در برنامه داریم ۱۱۰ هزار متر حفاری در سال جاری داشته باشیم که برای این منظور به تعداد زیادی دستگاه حفاری نیاز خواهیم داشت و امید است با همکاری مجتمع مس سونگون و تراکتورسازی این نیاز مرتفع گردد.

عباسزاده با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری مس سونگون آذربایجان در احداث کارخانجات، به خرید تجهیزات و قطعات برمیگردد، افزود: در بحث تولید قطعات و تجهیزات کارخانجات تغلیظ و کاتد مس به کمک شرکت تراکتورسازی نیاز داریم و آماده ایم در بحث تولید قطعات اساسی کارخانه مشارکت داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه استخراج به واردات وابسته ایم یعنی اگر نتوانیم دامپتراک وارد کنیم توسعه معدن برای ما مفهومی نخواهد داشت.

عباسزاده افزود: با شرکت‌های خارجی که قبلا در ارتباط بودیم اعلام آمادگی کرده اند در ساخت و مونتاژ قطعات دامپتراک با ما همراهی کنند. در همین جهت با یکی از این شرکت‌ها قرارداد بسته ایم یک هزار دستگاه دامپتراک را در ۱۰ سال آتی برای ما تولید کند. بدون احتساب هفت پهنه معدنی شرکت مس در شمالغرب کشور، تا سال ۱۴۰۶ فقط برای معدن مس سونگون ۳۲۶ دستگاه ماشین معدنی خرید خواهد شد که کارخانه تراکتورسازی می‌تواند در تولید و مونتاژ بخشی از این ماشین آلات معدنی به ما کمک کند.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده