تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۷۵۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پورابراهیمی در نشست امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری مس:

شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می‌تواند فعال شود

‌می‌متالز - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری مس گفت: شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می‌تواند فعال شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری مس گفت: مشکلات صنعت طلا و جواهر تا بخش زیادی در حوزه مالیات رفع شده، زیرا قبلا مالیات بر اصل کالا بود و مالیات اکنون در حوزه اجرا و فروش تعیین و لحاظ می‌شود که حل این مشکل در قانون جدید به جهش ظرفیت‌های این صنعت نیز کمک می‌کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به تفاهم‌نامه شرکت مس و شهرداری برای تولید و عرضه طلا بیان کرد: شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می‌تواند فعال شود و کاری که در حوزه کاروانسرا با مشارکت شهرداری و شرکت مس انجام می‌شود نباید فقط به ساخت یک بنا بیانجامد.

وی با بیان اینکه مجموعه پارک علم و فناوری با دانشگاه و مراکز تخصصی این حوزه هماهنگ کنند تا موازی کاری انجام نشود بیان کرد: مجوز پارک جدید علم و فناوری در وزارت علوم صادر شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به اقدامات شرکت سرمایه گذاری مس گفت: توانستیم حوزه معدنی اکتشافات را توسعه دهیم و با حضور رییس سازمان انرژی اتمی تفاهم نامه جدید آزادسازی پهنه‌های جدید این سازمان منعقد شده است.

وی ادامه داد: تاسیس بزرگترین شرکت اکتشافی کشور به دستور استاندار و با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و در مراحل پایانی قرار دارد که شرکت‌های بزرگ معدنی همچون ملی مس، چادرملو و گهرزمین بزرگترین سهام داران آن هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه کرمان ۴۰ درصد معادن کشور را دارد گفت: تفاهم نامه معادن با سازمان محیط زیست برای توسعه اکتشافات تکمیل خواهد شد و فصل جدیدی در استفاده از ظرفیت‌های معدنی در کشور شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده