تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۶۹۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان تاکید کرد؛

متعهد به اجرای ضوابط زیست محیطی هستیم/ آغاز طرح جنگل­کاری ۴۰۰ هکتاری از ۱۵ تیر ماه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) گفت: با تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان تصمیم گیری‌های مدیریتی سریع‌تر و داخل خود شرکت انجام شده و عواید اقتصادی کلانی از جمله پرداخت‌های مالیاتی و گردش مالی حساب‌های بانکی به داخل استان آذربایجان شرقی منتقل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معبود عباس زاده ساعتی پیش در اولین نشست خبری به عنوان مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی، ضمن تشریح جزئیات تشکیل این شرکت، افزود: تشکیل شرکت مستقل مس سونگون آذربایجان به عنوان یک خواست عمومی مردم آذربایجان بود که با دستور رئیس جمهوری و پیگیری مدیران استان و صنعت مس به نتیجه رسید و من از همه کسانی که شبانه روز تلاش کردند تا خواست مردم عزیز آذربایجان محقق شود، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: با تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان تصمیم گیری‌های مدیریتی سریع‌تر و داخل خود شرکت انجام شده و عواید اقتصادی کلانی از جمله پرداخت‌های مالیاتی و گردش مالی حساب‌های بانکی به داخل استان آذربایجان شرقی منتقل می‌شود.

عباس زاده بیان کرد: شرکت مس سونگون آذربایجان با حدود ۹ درصد اکتشاف، بزرگترین معدن مس ایران، خاورمیانه و شمال افریقا است و با توسعه مس سونگون آذربایجان دیگر طرح‌ها و صنایع استان نیز به صورت زنجیروار به توسعه خواهند رسید.

وی از مس سونگون به عنوان پیشران توسعه آذربایجان شرقی یاد کرد و گفت: ما برای تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتد برنامه ریزی کرده ایم و طرح تولید مس کاتد به عنوان نقطه عطف توسعه صنعت مس در آذربایجان است که با بهره برداری از آن عواید واقعی اقتصادی آن در استان به صورت چشمگیر نمایان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان در ادامه از بهره برداری از طرح هیپ لیچینگ برای تولید مس خبر داد و افزود: این طرح با لحاظ همه پیش نیاز‌ها و ضوابط زیست محیطی طراحی و اجرا شده است و اطمینان داریم آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نخواهد کرد و نفس اجرای این طرح برای مدیریت خاک‌های سولفاته دپو شده در مس سونگون اجرایی شده است.

عباس زاده در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص انجام تعهدات زیست محیطی شرکت مس سونگون آذربایجان نیز گفت: ما متعهد به اجرای ضوابط زیست محیطی هستیم و تعهد کرده ایم پایگاه دائمی اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را احداث کنیم و این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و طرح جنگل کاری به وسعت ۴۰۰ هکتار هم جزو تعهدات ماست که پیمانکار آن انتخاب شده و از ۱۵ تیر ماه جاری عملیات اجرایی جنگلکاری آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه گذاری ۸۵ هزار میلیارد تومانی در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس سونگون آذربایجان خبر داد و افزود: ما به دنبال اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و توسعه متوازن در استان هستیم و در هر کجای استان ظرفیت و فرصت سرمایه گذاری وجود داشته باشد، از آن فرصت به نفع توسعه استان بهره خواهیم برد.

عباس زاده از سرمایه گذاری و ساخت نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی خورشیدی در هریس خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی کشور در هریس اجرا خواهد شد و مطالعات و تحقیقات لازم برای این پروژه انجام یافته و منطقه هریس به عنوان بهترین موقعیت برای ایجاد این نیروگاه شناخته شده است.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده