تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۷۱۴۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر کل صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید مس کاتد در آذربایجان‌شرقی از اسفند

‌می‌متالز - صابر پرنیان در دیدار با مدیر جدید مجتمع مس سونگون از تلاش برای تولید مس کاتد گفت: اگر کاتد مس در استان تولید شود صنایع پایین دستی مس تحول اساسی در اقتصاد استان ایجاد خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار معبود عباس زاده مدیر مجتمع مس سونگون با بیان این که پروژه هیبریتینگ حدود یک سال است که متوقف شده، گفت: تا پایان آبان امسال موضوع بسترسازی هیبریتینگ تمام می‌شود و مس کاتد برای اولین بار در استان در اسفند تولید می‌شود.

عباس زاده با اشاره به پیگیری مستمر و مجدانه برای به نتیجه رسیدن طرح افزود: فاز‌های ۳ و ۴ این مجتمع اهمیت زیادی دارند بنا بر این در این زمینه موضوع‌های اجرایی متوقف نخواهد شد.

مدیر مجتمع مس سونگون با بیان اینکه عیار مس در این منطقه بالا است گفت: این معدن جزو ۵ معدن برتر دنیا محسوب می‌شود و در حال حاضر اکتشاف ما چهار میلیارد تن است که در این زمینه پیش بینی شده اگر بخش مورد نظر که ذخیره قابل توجهی دارد مورد اکتشاف قرار گیرد نتایج مطلوبی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

همچنین صابر پرنیان مدیر کل صمت استان در گفتگویی با مدیران استانی از ثبات نسبی بازار و فراوانی کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های ارایه شده در بهار امسال وضعیت کسب و کار استان به شکل قابل توجهی بهبود یافته که امیدواریم با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بیش از گذشته این وضعیت را بهبود دهیم.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در عملکرد سامانه جامع تجارت رتبه نخست کشور را دارد، ادامه داد: با تدابیری که دولت برای تنظیم بازار در حوزه محصول برنج انجام داده قیمت برنج ۱۵ درصد در استان کاهش یافته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به کاهش قیمت روغن نباتی اشاره کرد و گفت: مصرف ماهانه روغن نباتی در استان حدود ۳۰ هزار تن است که از این مقدار شش هزار تن در بخش خانوار، چهار هزار تن برای اصناف و ۲۰ هزار تن در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر این محصول در بازار به وفور وجود دارد.

آذربایجان‌شرقی مناسب‌ترین استان در تنظیم بازار محصولات روغن موتور

پرنیان گفت: با توجه به این که نظارت بر بازار از طریق سامانه جامع تجارت انجام می‌شود مشکلی در تامین و قیمت لاستیک‌های سنگین و سبک در استان وجود ندارد، همچنین با توجه به تدابیر مناسب اندیشیده شده در حال حاضر آذربایجان شرقی مناسب‌ترین استان در تنظیم بازار محصولات روغن موتور است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به عرضه گوشت مرغ با کمتر از نرخ ۵۵ هزار تومان افزود: با توجه به نظارت‌های مستمر امسال اجازه ندادیم برق مجتمع سیمان صوفیان قطع شود بنابراین در محصول سیمان بازار آرامی در جریان است.

تشکیل ۴۰۰۷ پرونده برای متخلفان

وی افزود: از ابتدای امسال تا ۲۹ مرداد ۳۳ هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی انجام شده که در این زمینه چهار هزار و هفت پرونده تشکیل شده است و این آمار حضور موثر و مستمر سازمان صمت در بازار را در مقایسه با سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

وی عملکرد این سازمان در ایجاد گشت‌های مشترک را جزو استان‌های موفق عنوان کرد و گفت: در پایانه‌های مسافربری از لحاظ تامین خودرو مشکلاتی وجود داشت که با ورود جدی و ایجاد گشت‌های مشترک این موارد پیگیری شد.

وی با اشاره به آغاز فرآیند نصب قیمت کالا‌ها در مجتمع‌های تجاری بزرگ افزود: از هیات امنای پاساژ‌ها دعوت کرده ایم تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و هر هفته روند درج قیمت در حال افزایش است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده