تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۳۰۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مخالفان توسعه مس، مخالفان توسعه آذربایجان

‌می‌متالز - معبود عباس زاده مدیرعامل شرکت مس سونگون با بیان تولید مس کاتد در این مجتمع از خرداد که از مطالبه‌های چندین ساله مردم آذربایجان و یکی از وعده‌های مهم رئیس جمهور در سفر خرداد ماه سال گذشته به آذربایجان شرقی بود، گفت:هرکس مخالف توسعه مس است مخالف توسعه آذربایجان است، و طرح هیپ محور توسعه مس است و تنها پروژه‌ای که پتروشیمی و صنعت را درگیر کرده طرح تولید مس از هیپ لیچینگ است که در کشور نادر است.

به گزارش می‌متالز، معبود عباس زاده مدیرعامل شرکت مس سونگون گفت: تولید مس کاتد از طریق هیپ لیچینگ (ورق مس از کنسانتره مس) از مطالبه‌های چندین ساله مردم آذربایجان و یکی از وعده‌های مهم رئیس جمهور در سفر خرداد ماه سال گذشته به آذربایجان شرقی بود سوم خردادماه سالجاری آغاز می‌شود.

این پروژه بهترین پروژه محیط زیستی در کل کشور است، زیرا اگر این تکنولوژی اجرایی نمی‌شد، باران روی ماده‌های معدنی ریخته می‌شد و آن‌ها را به صورت طبیعی لیچینگ کرده و به طبیعت وارد می‌کرد که این به ضرر محیط زیست بود.

این پروژه سود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کشور دارد و باعث شده است که ۷۰۰ نفر صاحب شغل شوند. قطعا مخالفت با این پروژه یعنی ضرر هزاران میلیاردی و بیکار شدن تعداد زیادی از جوانان است.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده