تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۰۳۶۷۱
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صمت:

تکمیل شبکه برق از پرتکرارترین مشکلات صنعت در استان بوشهر است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل شبکه برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از پرتکرارترین مشکلات زیرساختی صنعت استان بوشهر مطرح است.

به گزارش می‌متالز، حسین فرهیدزاده عصر چهارشنبه در نشست با نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس اظهار داشت: احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات خوبی نیز بویژه برای تأمین زیرساخت‌های آن‌ها اختصاص یافته است.

فرهید زاده افزود: امسال شاهد افزایش چند برابری این تسهیلات نسبت به گذشته هستیم که برای فعال‌سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و واحد‌های در حال ساخت به کار گرفته می‌شود.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: تکمیل شبکه برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از پرتکرارترین مشکلات زیرساختی صنعت استان بوشهر مطرح است که مکاتبه و پیگیری لازم برای حل آن انجام می‌شود.

وی افزود: هرچند بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی این استان به طور مستقیم تحت تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، اما با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه‌های معدنی و صنعتی انجام می‌شود، سازمان‌های این مجموعه در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای ایجاد این امکانات ورود می‌کنند.

توسعه اسکله‌های فولادی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: توسعه اسکله‌های فولادی و پایین بودن آبخور بنادر و تأمین اعتبار برای راه‌اندازی اسکله‌های معدنی از مهمترین نیازمندی‌های استان بوشهر در حوزه تجاری است که در تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری می‌شود.

فرهیدزاده ادامه داد: ضعف‌ها و درخواست‌های شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر برای رونق در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت دسته بندی‌شده تا بلافاصله در مکاتبه با معاونت‌های این وزارتخانه، سازمان‌های بنادر و دریانوردی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و تسهیلگری شود.

وی ادامه داد: درباره برخی قوانین و مقررات تجاری صادرات محصولات استان بوشهر بویژه در زمینه عوارض و مالیات آبزیان و گوجه خارج از فصل در این سفر مورد بحث قرار گرفت و برای تسهیلگری در این زمینه‌ها با جهاد کشاورزی نیز مذاکره و پیگیری می‌شود تا فعالان این حوزه‌ها بیشترین نفع را از صادرات این محصولات ببرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکلات بندری بوشهر برای تسهیل تجارت با کشور‌های همسایه و به عنوان هاب تجارت به طور جدی پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده