تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۳۰۳۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

قطع برق واحد‌های صنعتی در زمان پیک، باید برنامه‌ریزی شده باشد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد قطعی شبکه برق واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در زمان پیک مصرف باید توسط شرکت توزیع نیروی برق استان به خوبی مدیریت شده و با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی این اتفاق بیافتد.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در جلسه هماهنگی و هم اندیشی که به‌منظور عبور واحد‌های تولیدی و صنعتی با کمترین آسیب در دوره پیک مصرف برق با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بخش صنعت همیشه مظلوم بوده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین حوزه‌ها در بحث اقتصاد است و رشد استان بر مبنای آن پایه گذاری می‌شود، انتظار می‌‍رود برنامه‌ریزی مناسبی در زمان رسیدن به اوج مصرف برای قطع برق این واحد‌ها صورت گیرد تا دچار آسیب نشوند.

مدیرکل صمت استان کردستان افزود: برخی از واحد‌های صنعتی استان دارای کوره‌های ذوب هستند که با قطعی ناگهانی برق به آن واحد‌های صنعتی خسارت جبران ناپذیری وارد می‌شود و انتظار می‌رود برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، با اطلاع‌رسانی قبلی برق واحد‌های صنعتی و تولیدی سطح استان قطع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی در سطح استان داریم که ۵۸۴ واحد آن درون شهرک‌های صنعتی قرار گرفته و بقیه خارج از شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند و از این‌رو مدیریت واحد‌های صنعتی خارج از شهرک مشکل است و انتظار می‌رود برنامه‌ریزی لازم در این حوزه نیز انجام شود.

خلیقی ادامه داد: با توجه به تاکید وزیر نیرو برای جلوگیری از خاموشی در کشور، قطعا نیازمند همکاری و تعامل تمامی حوزه‌ها هستیم و اداره کل صمت کردستان نیز در این راستا همکاری لازم را داشته، اما همچنان تاکید می‌شود که بدون برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی نباید برق واحد‌های صنعتی قطع شود.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سنوات گذشته اداره کل صمت پیش از آغاز و اجرای طرح مدیریت پیک مصرف برق به موضوع ورود کرده و انتظار می‌رود با ایجاد هماهنگی‌های لازم با شرکت توزیع نیروی برق استان، برق واحد‌های صنعتی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی بدون برنامه قطع نشود.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه از اول خردادماه در سطح استان و به تفکیک شهرستان‌ها قطعی برق در واحد‌های صنعتی و تولیدی در طول هفته به مدت یک روز اجرا می‌شود و البته امکان جبران این مساله در روز‌های جمعه برای واحد‌های صنعتی فراهم است، گفت: امیدواریم با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در حوزه مدیریت مصرف برق، بتوانیم گام‌های موثری را برای عبور از پیک مصرف برداشته و شاهد رفاه حال شهروندان باشیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده