تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۰۳۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در رویداد ملی ملاصدرا در شیراز مطرح شد؛

تسهیلات ویژه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته برای شرکت‌های دانش‌بنیان

‌می‌متالز - مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اعلام کرد که در راستای حمایت از تولید، به‌ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان، سقف تسهیلات صندوق تا ۱۵ میلیارد تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، آیین گشایش دومین رویداد ملی ملاصدرا «نوآوری باز در صنعت ایران»، در تالار رازی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع و استارتاپ‌ها برگزار شد.

در این رویداد، «حمید وطن‌دوست» مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) به معرفی اجمالی این صندوق پرداخت و گفت: ۱۵سال پیش، مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت از صنایع الکترونیک، برق و مخابرات، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را تأسیس کرد که بعد از ۱۲سال به‌دلیل توسعه تکنولوژی، در آن بازنگری شد و به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تغییر یافت و نقش بازوی مالی وزارت صمت در حوزه حمایت از شرکت‌هایی را بر عهده دارد که در زمینه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: چشم‌انداز شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بدین ترتیب خواهد بود که بتواند به‌عنوان یک پیشران در حوزه‌ی صنایع پیشرفته و مولد دانش با اشتراک‌گذاری منابع و دانش، مهم‌ترین حامی صنایع پیشرفته کشور شناخته شود.

مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) به خدمات این صندوق پرداخت و توضیح داد: دو فعالیت عمده بر عهده این صندوق است که اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه ازجمله‌ی آن‌هاست که در راستای حمایت از تولید، به‌ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان، سقف تسهیلات صندوق تا ۱۵میلیارد تعیین شده است.

وطن‌دوست همچنین گفت: تأمین ضمانت‌نامه باتوجه به اینکه ذی‌حساب‌های نهاد‌های دولتی تکلیف شده که قبول کنند، در مقایسه با ضمانت‌نامه‌هایی که بانک‌ها می‌دهند، یک مزیت دارد که نیاز به بلوکه‌کردن نقدینگی نداریم.

دومین رویداد ملی ملاصدرا «نوآوری باز در صنعت ایران» به‌مدت ۲ روز با ویژه برنامه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه نوآوری صنعتی در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز ترتیب یافته و جزئیات برنامه‌های رویداد در سایت www.sofic.ir/molasadra موجود است.

نیاز اکوسیستم نوآوری کشور به ارتقا و شبکه‌سازی

«مهدی حمید» دبیر علمی رویداد ملی ملاصدرا نیز در این مراسم بیان کرد: این رویداد به‌عنوان یک رویداد درحوزه نوآوری با موضوع هوشمندسازی در بخش صنعت توسط مرکز نوآوری صنعتی افق در دانشگاه شیراز برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه این رویداد در اولین سال برگزاری خود، فقط اقدام به برگزاری بخش ایده‌پردازی کرد، توضیح داد: دومین رویداد ملی ملاصدرا با هدف حل مسائل و چالش‌ها و همچنین کمک به تجاری‌سازی در حوزه صنعت ایران طراحی شده است و امسال در پنج بخش با عناوین «نوآوری باز شامل حل‌مسئله، چالش و تجاری‌سازی»، «گام معگوس»، «نشست‌های نوآوری»، «تأمین نیروی متخصص» و «نمایشگاه نوآوری صنعتی» برگزار می‌شود.

دبیر علمی رویداد ملی ملاصدرا با بیان اینکه در برهه‌ای قرار داریم که اکوسیستم نوآوری کشور نیاز به ارتقا دارد، افزود: کلید توسعه صنعتی کشور‌های رده اول دنیا شبکه‌سازی و شبکه‌های موضوعی در بخش صنعت است؛ یعنی ما اگر می‌خواهیم اکوسیستم نوآوری کشور را ارتقاء دهیم، مجبوریم ارتقاء بدهیم با جایی که جریان‌کشی دارد مانند صنعت.

وی اضافه کرد: در حوزه توسعه نوآوری صنعتی، سه بازیگر بسیار مهم داریم که همانا وزارت صمت، وزارت عتف و معاونت علمی است که در رویدادملی ملاصدرا با هرسه مذاکره شده است.

حمید همچنین گفت: سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها توسط سازمان‌های حامی، حضور در پروژه‌های سازمان‌های حامی و ورود به شبکه نوآوری افق برای انجام پروژه‌های صنعتی ازجمله مزایای شرکت در این رویداد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده