تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۴۳۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت سیستان و بلوچستان نیازمند ورود فناوری‌های جدید است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیروی ماهر را نیاز مستمر واحد‌های صنعتی و معدنی استان عنوان کرد و گفت: امروزه شاهد ورود فناوری‌های جدید در صنعت هستیم که با این تغییر باید مهارت نیروی انسانی بروز رسانی شود.

به گزارش می‌متالز، ایرج حسن پور شامگاه جمعه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود:در خصوص دانشجویان شاهد هستیم که این افراد گاهی توانایی لازم برای شروع کار در بخش صنعتی و معدنی استان را ندارند و نیاز به آموزش مهارتی و توانمندسازی دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ارائه آموزش‌های مهارتی و بروز را از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: از آنجا که نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان است در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در برآوردن نیاز بازار و صنعت با ارائه آموزش‌های تقاضا محور و بر اساس نیاز جامعه، استاندارد و منطبق با آموزش‌های روز داشته باشد.

جلیل شهریاری گفت: پتروشیمی نگین مکران مهمترین نمونه از همکاری بخش صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای است که انشالله منجر به تربیت نیروی ماهر بومی جهت رفع نیاز سرمایه گذارن و تحقق رشد تولید خواهد شد و امید است با همکاری اداره کل صمت، آموزش‌های مهارتی لازم برای تامین نیروی ماهر و نیمه ماهر سایر صنایع در حال گسترش از جمله معادن گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف از مهم‌ترین شرکای اجتماعی آموزش فنی و حرفه‌ای استان محسوب می‌شود افزود: ضروری است، اصناف، اتحادیه‌ها و بازار کار، در کنار هم برای تربیت نیروی انسانی تلاش کنند تا بتوانیم با هم افزایی و تربیت نیروی ماهر به ویژه در محیط واقعی کار با آموزش‌های دوگانه مسیر اشتغال را هموار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده