تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۴۵۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

رشد ۲۳ درصدی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان/ ایران دومین تولید کننده پرلیت در جهان است

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که سرمایه گذاری‌های صنعتی امسال تاکنون (دو ماهه) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ سرمایه‌گذاری جدید در حوزه صنعت استان اجرایی شده است.

وی افزود: این جواز‌های تاسیس از نظر تعداد ۵۲ درصد و از نظر میزان سرمایه‌گذاری ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه دو ماهه نخست سال قبل افزایش داشته‌اند.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح‌های صنعتی جدید ۵۸۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اجرایی شده است، تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری‌های جدید، پس از تکمیل و راه‌اندازی، زمینه اشتغال مستقیم ۶۷۸ نفر را فراهم می‌کند.

راه‌اندازی خط تولید قابل حمل پرلیت در چهارمحال و بختیاری

وی همچنین با بیان اینکه خط تولید قابل محل محصول استراتژیک پرلیت در شهرک صنعتی سفیددشت استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: در طرح توسعه این کارخانه تجهیزات به‌صورت بسته‌بندی به کارخانه‌های که از مواد پرلیت استفاده می‌کنند، حمل می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه این دستگاه را مهندسان داخلی این کارخانه برای نخستین‌بار بومی‌سازی کردند، تصریح کرد: پرلیت سنگ آتشفشانی است که در اثرانجماد، آب مولکولی را در خود ذخیره می‌کند و با حرارات به دانه‌های سفید رنگ سبکی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دانه‌های سبک در کارخانه‌های پتروشیمی، فولاد، ساختمان‌سازی، کشاورزی و به‌عنوان فیلتراسیون در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: ظرفیت این کارخانه، ۸ تن در روز است که به‌دلیل استقبال زیاد، تولید محصول به ۱۰ تن در روز رسیده است.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خودکفایی کشور در تولید پرلیت، گفت: ایران با تولید ۵۰۰ هزار تن در سال دومین تولید کننده پرلیت در جهان است.

کارخانه تولید پرلیت در شهرک صنعتی سفیددشت و فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده