تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۰۴۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق صحا، قدمی در جهت توسعه صنایع هایتک در بوشهر

‌می‌متالز - طی جلسه‌ای باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) تفاهم نامه همکاری سه جانبه‌ای منعقد و به امضاء طرفین رسید.

به گزارش می‌متالز، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به این موضوع اشاره کرد که حوزه صنایع هایتک و فناوری یکی از ظرفیت‌های عظیم استان است و با حمایت و پشتیبانی از این صنایع زمینه اشتغال و خودکفایی فراهم شده و می‌تواند گره بسیاری از مشکلات اقتصادی استان را حل نماید.

مهدی صفوی در راستای اقدامات حمایتی صندوق صحا و پیشتیبانی از صنایع هایتک و دانش بنیان تصریح کرد: که این حمایت‌ها باعث افزایش انگیزه شرکت‌های دانش بنیان و فعالین در این حوزه می‌شود.

وی گفت: به همین منظور، تفاهم نامه‌ای با صندوق صحا صورت می‌گیرد که به همکاری‌هایی با هدف توسعه واحد‌های دانش بنیان و فعال در حوزه صنایع هایتک می‌پردازد. این همکاری شامل موضوعاتی مانند شناخت اولویت‌های حمایت از واحد‌های دانش بنیان و فرصت‌های سرمایه گذاری در استان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با ذکر اینکه این فعالیت‌ها در حوزه‌هایی هستند که ارزش افزوده بالایی دارند، می‌توانند با معرفی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، از مهمترین مزیت‌های صندوق استفاده کنند.

نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، پلی برای افزایش توانمندی شرکت‌های مربوطه

وی به ارائه توضیحات از اقدامات مجموعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بیان داشت که این صندوق سعی دارد تا از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت صنایع دانش بنیان و هایتک استفاده نماید.

نادری منش با تاکید بر همکاری در زمینه ارائه خدمات صندوق در راستای توانمندسازی شرکت‌های مربوطه گفت: صندوق درباره ارائه حمایت‌های مالی و اعتباری با نرخ ترجیحی اعلام همکاری با واحد‌های دانش بنیان کرده است؛ لذا در نظر داریم با انعقاد تفاهم نامه همکاری، بتوانیم از ظرفیت‌های صندوق در حمایت از صنایع پیشرفته استان استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این خصوص عنوان کرد: بر اساس برنامه راهبردی صندوق، هدف از انعقاد این تفاهم نامه حمایت حداکثری در بخش‌های ارائه تسهیلات، صدور ضمانت نامه، ارائه خدمات است که امید آن می‌رود این امر مقدمه‌ای بر توسعه حمایت‌های صندوق از سرمایه گذاری ریسک پذیر بوده و این مهم با وجود توانمندی‌های بخش صنعت یقیناً محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار بوشهر گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان در بوشهر با تمرکز بر حمایت صندوق صحا از صنایع هایتک

باستین نیز در این دیدار اقدامات صورت گرفته در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را ارزنده دانست و تاکید کرد: که توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، نیازمند توجه بیشتر به صنایع هایتک است.

وی اعلام کرد: اجرای تفاهم نامه همکاری با صندوق صحا از صنایع پیشرفته می‌تواند اثرات خوبی بر روند توسعه هر چه بیشتر واحد‌های صنعتی و نوآور استان داشته باشد؛ لذا این همکاری در توسعه اشتغال و جایگاه استان می‌تواند نقش آفرین باشد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده