تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۰۵۷۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتصال صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به پنجره واحد

‌می‌متالز - صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت متصل شد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ همه دستگاه‌ها باید پنجره واحد خدمات خود را تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ راه اندازی و حداقل یک سوم خدمات پرکاربرد خود را در این پنجره ارائه و تا پایان سال ۱۴۰۱ به طور کامل تمامی خدمات خود را تکمیل می‌کردند.

تعداد بازدید : 1

 جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات می‌گوید: اصل این قضیه و تکلیف ناظر به این بوده است که دستگاه خودش را به یکپارچگی برساند که کاربر با یک بار احراز هویت بتواند به همه خدمات آن دستگاه دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد:همه پنجره واحد‌ها باید به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شوند یعنی در سطح کلان کاربر با ورود به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و احراز هویت بتواند به همه سامانه‌های دستگاه‌ها وارد شود و خدمتش را دریافت کند یعنی کاربری که در سطح دولت یک بار احراز هویت شده است نیاز نباشد هر دستگاهی به طور مجزا این کاربر را احراز هویت و مدارک هویتی را از وی دریافت کند.

براساس این گزارش؛ صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت از جمله دستگاه‌های اجرایی بود که سال گذشته نتوانسته بود به طور کامل به تکلیف قانونی خود در این زمینه عمل کند.

آقای محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما در سال ۱۴۰۱ درباره وضعیت اتصال این صندوق گفته بود: بخشی از خدمات این صندوق به درگاه ملی دولت هوشمند متصل شده و خدمات جدید نیز تا پایان سال به این درگاه متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین خدمت ارائه شده این صندوق از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، هفتم دی ۱۴۰۱ انجام شده و همه خدماتی که تاکنون ارائه می‌شده، در این درگاه قابل مشاهده و اتصال است.

به گفته نادری منش قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ همه خدمات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شود و علاوه بر خدماتی که هم اکنون ارائه می‌شود، بخشی از خدمات جدید این صندوق تا ۱۸ دی ماه و بخشی تا پایان بهمن ماه و تعدادی نیز تا پایان اسفند به این درگاه متصل شود.

صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بازوی تامین مالی حوزه صنایع پیشرفته و فناور در وزارت صمت است که بر این اساس ردیف‌های خاص برای صندوق دیده شده که بعضی از ردیف‌ها موضوعی و خاص است و برای مثال برای میکرو الکترونیک، الکترونیک خودرو و هوشمندسازی معادن اعتبارات خاصی دیده شده است که امسال به طور کامل به درگاه ملی دولت هوشمند متصل شده است.

نادری منش در این زمینه با اشاره به اتصال کامل این صندوق به پنجره واحد در سال ۱۴۰۲ گفت: سامانه‌ای که پیش از این خدمات صندوق را ارائه می‌کرد، پاسخگوی ارائه خدمات و تسهیلات جدید نبود از این رو سال گذشته مجبور شدیم، خدمات جدید را تعریف و سامانه جدید را راه اندازی کنیم و از آنجا که این فرایند زمان بر بود موجب شد درگاه خدمات صندوق با تاخیر به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شود و هم اکنون کاربران می‌توانند تمام درخواست‌ها و پیگیری‌های خود را به صورت کامل در پنجره واحد خدمات هوشمند دولت پیگیری کنند.

الزام اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت در بند ج تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز تاکید شده است.

با اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند کاربران می‌توانند از یک نشانی واحد و یک بار احراز هویت از خدمات مورد نظر خود به صورت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده