تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۷۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بر لزوم آموزش اصناف تاکید کرد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در دیدار رئیس و هیات رئیسه جدید اتاق اصناف شهرستان جیرفت بر لزوم آموزش بازاریان و اصناف تاکید کرد

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در دیدار رئیس و هیات رئیسه جدید اتاق اصناف شهرستان جیرفت بر لزوم آموزش بازاریان و اصناف تاکید کرد.

مسلم مروجی فرد ضمن تبریک بابت انتخاب رئیس جدید و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان جیرفت، اظهار داشت: بازار به عنوان رکن اصلی و حامی انقلاب باید در راستای تحقق اهداف نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال مهار تورم و رشد تولید» نقش مهمی را ایفا نماید.

وی آسیب شناسی و شناخت مشکلات بازار و اصناف را مهم خواند و تاکید کرد: اتاق اصناف از طریق آسیب شناسی می‌تواند نیاز‌ها و مشکلات بازار و بازاریان را رفع نماید.

مروجی فرد با بیان اینکه آموزش قوانین و مقررات در همه مشاغل امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، افزود: روسای اتحادیه‌های صنفی با آموزش‌های لازم، در انجام وظایف خود موفق‌تر عمل خواهند کرد و باعث کارایی بیشتر اتحادیه‌ها خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، آموزش‌های تخصصی و ایجاد مشاغل جدید را از دیگر نیاز‌های بازار و صنوف شهرستان جیرفت و جنوب کرمان برشمرد و گفت: جنوب استان به مشاغلی نظیر تولید زیورآلات طلا، گوهر سنگ، تعمیرکار ماشین آلات سنگین معادن و صنایع و... نیازمند است که اتاق اصناف می‌تواند برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی این مشاغل با حمایت مالی و معنوی اداره کل صمت جنوب کرمان را انجام دهد.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی مداوم از بازار، بیان داشت: در بازرسی از بازار ضمن برخورد قانونی با متخلفین، باید به گونه‌ای رفتار شود که باعث سلب اعتماد مردم و شهروندان از بازار نشود.

منبع: سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب استان کرمان

عناوین برگزیده