تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۷۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد؛

اصناف نقشی در گران‌فروشی کالا ندارند/ حل مشکلات اصناف باید در اولویت قرار بگیرد

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت در روز ملی اصناف اعلام کرد که اصناف نقشی در گران‌فروشی ندارند و اگر التهاب در بازار ایجاد شود، متضرر اصلی واحد‌های صنفی هستند.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آئین بزرگداشت روز ملی اصناف در جمع اصناف و بازاریان با تبریک روز ملی اصناف و بازاریان و با بیان اینکه اصناف نقش تکمیلی در فرایند جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اظهار کرد: اصناف با توجه به همه مشکلات، بهترین همکاری را با مجموعه نظام و دولت دارند و این نشان از میهن دوستی و دوراندیشی بزرگان و دست اندرکاران اصناف دارد.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران با ظرفیت ۴۰۱ اتاق اصناف و ۷ هزار و ۵۰۰ اتحادیه صنفی و بیش از ۷ میلیون شاغل در مجموعه صنفی توان بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه تولید کشور دارد و به واقع تعداد واحد‌های صنفی در کشور بیش از تعداد کارخانجات است و حل مطالبات و مشکلات اصناف باید در اولویت قرار بگیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات در کشور اصناف یک پایگاه مردمی در کنار نظام و انقلاب بوده‌اند و در حال حاضر ۶۹۰۰ واحد تولیدی در کشور فعالیت می‌کنند، که حل مشکلات این واحد‌ها همیشه مدنظر وزارت صمت بوده است.

وی افزود: اصناف نقشی در گران‌فروشی ندارند و اگر التهاب در بازار است متضرر اصلی واحد‌های صنفی هستند. موضوع نظارت و مقابله با کالای تقلبی یکی از رسالت‌های وزارت صمت بوده و خواهد بود.

برادران با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به نقش و جایگاه سیاسی اصناف می‌تواند پیامد‌های جبران‌ناپذیری برای جامعه داشته باشد، افزود: از نظر جامعه‌شناسی اصناف به‌نوعی میانجی و واسط بین افراد از یک سو و ساختار‌های سیاسی به‌ویژه دولت از سوی دیگر هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود اصناف تولیدی می‌تواند به صنایع کوچک کمک کند، خصوصا اینکه شهرک‌های صنعتی با رویکرد جدید آن که نگاه به دانش بنیانی و تولید صنفی است و می‌تواند بستر مناسب برای این کار باشد. زنجیره تولید صنایع کوچک منجر به پایداری صنایع بزرگ می‌شود.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه اصناف ریشه در تمدن ایران دارند، گفت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی، نام مشاغل صنفی، پسوند فامیلی‌شان است و این نشان از قدمت این مشاغل دارد و باید قدردان این مشاغل باشیم و بتوانیم مشاغل صنفی را حفظ کنیم و آنچه به ما ماهیت می‌دهد، هویت و تمدن است.

گفتنی است، آئین بزرگداشت روز ملی اصناف با حضور رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «غلامعلی مهدوی» دبیر هیات عالی نظارت، سردار «علی نوروزی» رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، روسای پیشین اتاق اصناف ایران، هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران و خبرنگاران در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

اصناف نقشی در گران‌فروشی کالا ندارند/ حل مشکلات اصناف باید در اولویت قرار بگیرد

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده