تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

نظارت بر بازار در تمام مناسبت‌ها انجام می‌شود/ مردم تخلفات اصناف را گزارش دهند

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که برای فراهم‌سازی اسباب اطمینان خاطر هم استانی‌های عزیز، در همه مناسبت‌ها نظارت بر بازار انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس درجه عملکرد بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های با عملکرد خوب در کنار استان‌های فارس، تهران، قزوین، خراسان شمالی، گیلان و مازندران ارزیابی شده است.

این ارزیابی درحالی صورت گرفت که اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته در زمینه‌های مختلفی از جمله احیا و تغییر در برخی برنامه‌های نظارتی بر اصناف و شاخص‌های مختلف دیگر تحول خوبی ایجاد کرد و بر همین اساس نیز در ارزیابی عملکرد استان‌ها، جزو استان‌های خوب ارزیابی شده است.

«کریم روزبهان» سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: سال ۱۴۰۱ سال خاصی برای استان و اداره کل صمت استان بود، به دلیل اینکه مشکلاتی در بازار وجود داشت که اگر تلاش حوزه‌های مختلف اداره کل صمت نبود، نمی‌توانستیم وضعیت خوبی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ اتفاقاتی رخ داد که می‌توانست منجر به افزایش تنش در بازار شود، مثلا افزایش نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان به نرخ آزاد که تا مدت زیادی بازار را تحت تنش قرار داد؛ ولی در استان‌مان به‌دلیل تلاش مسئولان و در رأس آن آقای استاندار محترم و معاونت اقتصادی استاندار و پرسنل خدوم صمت، توانستیم از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر ساله وزارت صمت و بر اساس تلاش‌هایی که ادارات کل استانی انجام می‌دهند، در زمینه‌های بازرسی و حمایت حقوق مصرف کننده و تولیدکننده بر اساس شاخص‌هایی از جمله تعداد بازرسی‌های انجام شده، تعداد پرونده‌های متشکله، تعداد پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی، تعداد احکام دریافت شده، تعداد متخلفات کشف شده و سایر شاخص‌ها، به ارزیابی آن‌ها می‌پردازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ارزیابی انجام شده از سوی سازمان حمایت در سال جاری، استان کهگیلویه و بویراحمد، در کنار چند استان دیگر جزو استان‌های خوب ارزیابی شده است. در این خصوص از همه کسانی که در دستگاه‌های همکار و دستگاه‌های حاکمیتی تلاش کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

روزبهان با بیان اینکه در همه مناسبت‌ها آماده نظارت بر بازار و فراهم‌سازی اسباب اطمینان خاطر هم استانی‌های عزیز هستیم، گفت: برای تمام تعطیلات سال برنامه‌های خاصی برای بازدید از اصناف خدمات‌رسان، نانوایی‌ها و ... داریم، مردم می‌توانند از طریق سامانه وزارت صمت تخلفات بازار و اصناف را به ما گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده