تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۶۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی در سال‌جاری/ تشکیل ۱۴۳۱ پرونده تخلفات صنفی در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا ۱۶ خردادماه، ۱۵ هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان به‌عمل آمده است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد حوزه نظارت و بازرسی این اداره کل در سال‌جاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ۱۶ خردادماه، ۱۵ هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان به‌عمل آمده است.

وی افزود: بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی صنفی و غیرصنفی، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی، انبار‌ها و سردخانه‌ها و واحد‌های صنفی خدماتی از ابتدای سال‌جاری منتج به تشکیل یک هزار و ۴۳۱ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۹ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پرونده‌های متشکله، پس از تکمیل جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، عملکرد ۵۵ شرکت وارد کننده نیز مورد بررسی قرار گرفت که ۲۹ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال برای شرکت‌های متخلف تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

سرتیپی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده در جهت همکاری با جهاد کشاورزی استان ۳ هزار و ۲۵ مورد بازرسی از واحد‌های پخت و توزیع نان استان توسط بازرسان اداره کل صمت استان با تشکیل ۱۹۶ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی به عملکرد بازرسان اداره کل صمت استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا ۱۶ خردادماه، در راستای حمایت از تولید داخل و مبارزه با کالا و ارز قاچاق در سطح عرضه از واحد‌های صنفی و غیر صنفی مرتبط ۸۹۶ مورد بازرسی با تشکیل ۷۸ فقره پرونده تخلف قاچاق به ارزش بیش از ۶ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین گفت: در بازه زمانی یاد شده ۴ هزار و ۸۴۰ مورد بازرسی نیز در قالب گشت‌های مشترک با ادارات و نهاد‌های مختلف صورت گرفت که ۷۳۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۸۳ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال تشکیل شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده