تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۳۰۳۸۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد:

ضرورت ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب/ نظارت دقیق بر صنوف با نصب QR کد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد که ساماندهی فاقدین پروانه کسب باعث می‌شود بی‌قانونی کمتر شده و واحد‌های صنفی قانونمند و شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش می‌متالز، نخستین جلسه کمیسیون‌های نظارت، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف استان گلستان، با حضور مدیرکل امور مالیاتی گلستان، رئیس پلیس نظارت براماکن نیروی انتظامی استان و روسای اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان در محل سالن جلسات اداره کل صمت استان برگزار شد.

در این نشست «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان، گفت: ساماندهی فاقدین پروانه کسب باعث می‌شود بی‌قانونی کمتر شده، واحد‌های صنفی قانونمند و شناسنامه‌دار شوند و درآمد اتحادیه‌های صنفی هم بیشتر شود.

وی افزود: اگر فاقدین پروانه کسب را ساماندهی نکنیم، پروانه‌های کسب منتضی شده زیاد می‌شود و زیاد شدن منقضی شده‌ها هم موجبات افزایش بی‌قانونی در جامعه را فراهم می‌کند.

مدیرکل صمت استان گلستان اضافه کرد: قانون نظام صنفی به ما وجاهت قانونی داده لذا برما تکلیف است که این قانون را اجرا و رعایت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز بحث عفاف و حجاب خط قرمز نظام شده و همه روزه تعدادی از واحد‌ها پلمپ می‌شوند و حتی برخی از مجتمع‌ها در شرف تعطیلی قرار می‌گیرند و انتظارمان از اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی این است که این مسائل را جدی‌تر بگیرند.

حسن‌زاده با بیان اینکه ضوابط داخلی اتحادیه‌ها با توجه به شرایط روز باید به روزرسانی شود، تاکید کرد: فعال کردن کمیسیون‌های تخصصی اتحادیه‌ها، نظارت بر فعالیت مدیران اجرایی اتاق‌های اصناف و رسیدگی به بودجه اتحادیه‌ها که باید طوری تنظیم شود تا قابل اجرا باشد، از جمله توقعات‌مان از اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون، اتاق‌های اصناف سالی یک بار مکلف هستند با هدف شناسایی و رفع مشکلات و نظارت بر کارکرد و مسائل مالی اتحادیه‌ها از آن‌ها بازدید کند، ادامه داد: اتحادیه‌هایی نظیر لوازم یدکی قطعات مصرف خودروها، لوازم یدکی، موبایل دخانیات، مقاطع فلزی، مصالح ساختمانی، سیمان، فولاد و میلگرد باید نسبت به درج و ثبت لیست موجودی و درج فاکتور فروش و ... در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

مدیرکل صمت استان گلستان در خصوص نصب QR کد توسط واحد‌های صنفی تصریح کرد: لازم است روی درب ورودی واحد‌های صنفی بر چسب دائمی QR کد نصب شود که هدف آن نظارت دقیق بر صنوف و جلوگیری از تخلفات احتمالی این واحد‌ها و رصد موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی واحد‌های صنفی در مصرف برق، خاطرنشان کرد: لازم است واحد‌های صنفی نسبت به صرفه جویی در مصرف برق اقدام کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دو گانه سوز کردن خبازی‌های استان را از سال ۹۸ شروع کردیم، گفت: موضوع کمبود گاز طبیعی در فصل سرما موضوع بسیار جدی بوده که لازم است اتاق‌های اصناف، نصب تجهیزات مربوط به دوگانه سوزی خبازی‌ها و راستی‌آزمایی آن‌ها را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده