تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۶۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

تمامی واحد‌های صنفی ملزم به نصب قیمت کالا و خدمات در معرض دید مردم هستند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که مطابق قانون نظام صنفی تمامی واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و صنعتی ملزم به درج قیمت مصوب کالا و خدمات روی کالا و معرض دید عموم مردم هستند.

به گزارش به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، در سومین جلسه کمیسیون نظارت استان گفت: مطابق قانون نظام صنفی، تمامی واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و صنعتی ملزم به درج قیمت مصوب کالا و خدمات روی کالا و معرض دید عموم مردم هستند.

وی افزود: عدم درج قیمت روی کالا و در واحد‌های صنفی خدماتی نصب قیمت خدمات ارائه شده در معرض دید عموم، اصلی‌ترین زمینه‌ساز گران‌فروشی و افزایش سرخود قیمت‌ها است که در صوت مشاهده هرگونه عدم درج قیمت در واحد‌های صنفی و غیر صنفی، با خاطیان امر مطابق قانون نظام صنفی کشور رفتار خواهد شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: هیچ تولید کننده و واحد صنفی، اجازه افزایش سرخود قیمت کالا و خدمات را ندارد و افزایش هرگونه قیمت در تمامی کالا‌های تولیدی و توزیعی باید مطابق مصوبات کمیسیون نظارت استان باشد و هرگونه افزایش بدون مصوبه کمیسیون نظارت استان تخلف بوده و با واحد‌های خاطی برابر قانون رفتار خواهد شد.

سرتیپی همچنین گفت: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش، احتکار، عدم فروش کالا، قاچاق و ... از سوی واحد‌های صنفی و غیر صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ یا با حضور به واحد پاسخگویی اداره کل صمت استان و شهرستان‌های تابع با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده