تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۵۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی مطرح کرد

ساز و کار شفاف‌سازی درآمد اتحادیه‌ها در طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور اتحادیه‌ها موظف هستند درآمد‌های عملیاتی و غیرعملیاتی و هزینه‌های خود را در نرم‌افزار‌ها متحدالشکلی که اتاق اصناف ایران با هماهنگی هیات عالی نظارت تعیین می‌کنند، ثبت کنند.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی درباره بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در صحن علنی مجلس، گفت: به موجب یکی از مواد این طرح، اتحادیه‌ها موظف هستند درآمد‌های عملیاتی و غیرعملیاتی و هزینه‌های خود را در نرم‌افزار‌ها متحدالشکلی که اتاق اصناف ایران با هماهنگی هیات عالی نظارت تعیین می‌کنند، ثبت کنند البته با وجود اینکه این ماده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل وجود برخی ابهامات به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای ادامه داد: در گردش مالی اتحادیه‌ها به ویژه اتحادیه‌هایی که درآمد‌های بالا در شهر‌های بزرگ دارند، بعضا مشکلاتی وجود دارد که براساس این ماده شرایطی فراهم می‌شود که امکان نظارت جدی‌تر بر اتحادیه‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اتحادیه‌ها به موجب درآمد بالایی که دارند، هزینه‌هایی بدون توجیه انجام می‌دهند، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که درآمد بسیاری از اتحادیه‌ها بسیار ناچیز است، اضافه کرد: این نظارت‌ها کنترل و اشراف خوبی را برای اتاق اصناف ایران و هیات عالی نظارت ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده