تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۵۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد؛

اجرای سیاست‌های تنظیم بازار با همکاری اداره کل صمت و اصناف

‌می‌متالز - اجلاس ماهانه اتاق اصناف مرکز استان با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت، رئیس اماکن عمومی شهرستان اردبیل، فرمانده بسیج اصناف اردبیل، هیات رییسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی مرکزاستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل با اشاره به حضور فعال اصناف و تشکل‌های صنفی در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: فعالان اقتصادی استان اردبیل در کنار مردم ولایت مدار بار دیگر برای تجدید بیعت با آرمان‌های مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب حماسه‌ای دیگر آفریدید، زیرا تمامی تلاش معاندان و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مأیوس کردن مردم عزیز کشورمان و عدم مشارکت در انتخابات، نه تنها عملی نشد بلکه عزم‌ها را جزم‌تر و شکست و ناامیدی را برای آنان به همراه آورد.

وی افزود: لذا از حضور پر شور و حماسی و مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه فعالان صنعتی و معدنی، جامعه اصناف، بازاریان و کسبه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری صمیمانه قدردانی کرده و امیدواریم به شکرانه این حضور، با تعامل بیشتر در جهت رفع مشکلات معیشتی جامعه، بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در ادامه امور جاری کشور فراهم کنیم.

مدیرکل صمت استان اردبیل با اشاره به متمرکز شدن نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت صمت، یادآور شد: حسب دستور رئیس جمهور برای متمرکز شدن نظارت و بازرسی در قیمت کالا‌های اساسی و خدمات و پرهیز از موازی‌کاری، مسئولیت هماهنگی و تنظیم‌گری کالا‌های اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده، و در استان‌ها نیز به ادارت کل صنعت، معدن و تجارت تفویض شده و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار، مدیریت عرضه و تقاضا و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باید موضوع تأمین کالا‌های اساسی و نظارت، همزمان دنبال و پیگیری شود تا بازار بدور از چالش و مشکل، بصورت منطقی مدیریت شود.

ایرانی اضافه کرد: به‌منظور تنظیم و کنترل بهینه بازار لازم است اصناف، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مرتبط با بازار در کنار اداره کل صمت استان ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی خاطرنشان کرد: قطعا همه اصناف و واحد‌های صنفی که در سطح استان فعالیت می‌کنند، منصف هستند و چنانچه به خاطر افزایش تقاضای شهروندان برای خرید برخی از کالا و خدمات در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، افرادی سودجو، فرصت طلب و غیربازاری سواستفاده کنند و با این کار اعتبار و آبروی اصناف را تهدید کنند، بر اساس قانون نظام صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل صمت استان اردبیل در پایان گفت: در ایام تعطیلات و حضور گردشگران پرهیز از سودجویی‌های نامتعارف می‌تواند در اعتلا و حفظ آبروی اصناف و استان نقش پررنگی ایفا کند که امیدواریم با فرهنگسازی در این زمینه و دقت در مهمان‌نوازی اردبیلی‌ها که از گذشته زبانزد عام و خاص هست، خاطرات خوبی از اصناف استان در اذهان گردشگران و مسافران به یادگار گذاشته شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده