تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۳۷۹۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ثبت ۶۴۵۲ پروانه صنفی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ درصد صنوف استان به تعداد ۶ هزار و ۴۵۲ صنف، پروانه صنفی الکترونیکی دارند و سایر صنوف نیز تا ۲۵ اردیبهشت باید پروانه الکترونیکی خود را دریافت کنند.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با ثبت شش هزار و ۴۵۲ پروانه کسب الکترونیکی در سامانه ملی مجوز‌ها در جایگاه ششم کشور ایستاد.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۵ هزار و ۴۵۵ کاسب استان دارای پروانه کسب کاغذی هستند که از این مجموع ۱۵ درصد با ثبت نام در سامانه ملی مجوز‌ها موفق به دریافت پروانه صنفی الکترونیکی شده‌اند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: لازم است اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید هرچه زودتر مجوز‌های کاغذی خود را الکترونیکی کنند. همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی، براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی خود را باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.

وی اضافه کرد: از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود.

رحمتی همچنین گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

کشف ۸۰۰ میلیون ریال لوازم یدکی قاچاق در طرح نظارتی نوروزی

از سوی دیگر، «بیژن بهرامی» معاون نظارت و بازرسی صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با طرح نظارتی نوروزی، ۸۰۰ میلیون ریال لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد.

وی افزود: این کالا‌های قاچاق در بازرسی‌های صورت گرفته از سطح واحد‌های صنفی خرده فروشی کشف و جمع‌آوری شده است.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این رابطه ۷ متخلف پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: صفحه دیسک، کمک فنر، لنت خودرو از مهمترین کالا‌های کشف شده است. در این زمینه هم اکنون ۱۵ اکیپ بازرسی بر روند خدمات‌رسانی اصناف نظارت می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده