تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۳۷۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

انجام بیش از ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، ۷۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی جهت کنترل و نظارت بر بازار، در این استان انجام شده که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۳۷ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان‌غربی ۷۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی جهت کنترل و نظارت بر بازار، سطح عرضه و تولید انجام شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته منتج به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۰۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال شده، افزود: تعداد پرونده‌های متشکله و ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۶۸ و ۴۷۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی افزود: طی یکسال گذشته بازرسی‌های انجام شده به تفکیک ۱۹ هزار و ۹۲۱ مورد بازرسی با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال گذشته از واحد‌های صنعتی و تولیدی و ۱۰ هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی با رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از واحد‌های صنفی خدماتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در یکسال گذشته تعداد ۳۵۱ فقره پرونده تخلفات ارزی با ارزش ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۹۵ مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک بازرسی با ادارات و ارگان‌های ذیربط انجام گرفته که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال شد که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به عملکرد مبازه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی که از این میزان ۵ هزار و ۳۹۱ مورد صنفی و ۵۱۲ مورد غیرصنفی می‌باشد با تشکیل ۷۴۱ فقره پرونده تخلف با ثبت ۱۴۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ارزش ۳۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده