تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۴۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محصولات وارداتی صنعت بسته بندی امکان تولید داخل دارد

‌می‌متالز - نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بسته بندی‌های آب میوه، فویل‌های آلومینیومی روی خامه، کاغذ سفید روی بسته‌های پنیر و کاغذ روی چای کیسه در حالی به کشور وارد می‌شود که توانایی تولید این محصولات در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه چاپخانه داران اظهار داشت: در حالی که ظرفیت‌های مناسبی در حوزه چاپ و بسته بندی داریم، اما شاهد واردات کالا‌هایی هستیم که امکان تولید داخل این محصولات به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: بسته بندی‌های آب میوه، فویل‌های آلومینیومی روی خامه، کاغذ سفید روی بسته‌های پنیر و کاغذ روی چای کیسه در حالی به کشور وارد می‌شود که توانایی تولید این محصولات در داخل کشور وجود دارد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: به عنوان متولی نمی‌دانیم مواد بسته بندی که برای صنعت غذا وارد می‌شود در چه حجمی است تا بتوانیم برای داخلی سازی آن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که اتحادیه در کارگروه‌هایی که برای واردات مواد بسته بندی تشکیل می‌شود، دخیل باشند، امکان داخلی سازی و معرفی سرمایه گذار برای جلوگیری از واردات این محصولات وجود دارد.

ابوالحسنی گفت: در هیچ یک از جلسات تصمیم گیری‌ها که درباره مواد بسته بندی و چاپ انجام می‌شود از ما دعوت نمی‌شود و نمی‌توانیم از صنف خود دفاع و از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: حتی برای مراسم روز ملی چاپ از اتحادیه ما و مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک که عمده فعالیت صنف ما مرتبط با آن‌ها است، دعوت نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده