تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۳۲۰۳۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

وضعیت نامناسب صنعت آلومینیوم در آلمان

‌می‌متالز - تصمیم اخیر پارلمان اروپا جهت افزودن آلومینیوم به لیست مواد اولیه خام، اقدامی درست و ضروری برای توسعه امور صنعتی این کشور به نظر می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، گزارش‌های آماری منتشر شده از صنعت آلومینیوم آلمان نشان می‌دهد که این صنعت همواره با چالش‌های بسیاری مواجه است؛ از جمله این چالش‌ها می‌توان به ثبات تامین انرژی و امکان رقابت با غول‌های جهانی آلومینیوم اشاره کرد.

آمار منتشر شده از صنعت آلومینیوم آلمان نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از شرکت‌ها، هم‌اکنون با بحران قیمت و موجودی مواد اولیه در بازار مواجه هستند. همچنین از میان هر هفت شرکت فعال، یک شرکت با بحران مواجه بوده و شرایط نامناسبی را سپری می‌کند. تقریبا ۷۵ درصد از دست‌اندرکاران صنعت آلومینیوم اروپا معتقدند که شرایط رقابت آلمان در بازار جهانی، شرایطی ضعیف است؛ چراکه از نظر انرژی و مواد اولیه در تنگنا قرار دارد. از ابتدای سال جاری تاکنون، صنعت آلومینیوم آلمان، ۱۸ درصد از نیرو‌های کاری خود را از دست داده است و همچنین ۸ درصد از واحد‌های تولیدی به علت گرانی انرژی و نبود نیروی کاری تعطیل و یا جابه‌جا شده‌اند.

راب ون‌گیلز، رئیس انجمن آلومینیوم آلمان در این خصوص بیان کرد: شناسایی صنعت آلومینیوم به عنوان صنعتی ضروری برای محیط زیست توسط پارلمان آلمان بسیار اهمیت دارد. بسیاری از صنایع و محصولاتی که ما امروزه استفاده می‌کنیم، حاوی مقادیر بالایی آلومینیوم هستند و لازم است که مسوولان تصمیم‌گیرنده در این رابطه، نقش مهم آلومینیوم را شناسایی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

با وجود جایگاه بالای آلومینیوم در صنعت، صنعت آلومینیوم آلمان گرفتار معضل بزرگی شده است. تقریبا سه چهارم تولید جهانی آلومینیوم در چین، خاورمیانه و روسیه صورت می‌پذیرد و لازم است که اروپا نیز در این رقابت تنگاتنگ وارد شود؛ چراکه آینده بسیاری از صنایع نظیر صنعت خودروسازی، هوا فضا و… در گرو رشد صنعت آلومینیوم است. آلومینیوم به عنوان فلزی سبز، نقش مهمی در صنعت جهان دارد و ضروری است که کشور آلمان هرچه سریع‌تر مشکل خود را برطرف کند.

یکی از ارکان مهم و قابل‌توجه صنعت آلومینیوم آلمان، بازیافت بوده که در حال حاضر این بخش صنعتی هم با معضلات بسیاری روبه‌روست. صنعت بسته‌بندی، یکی از صنایعی است که مصرف آلومینیوم بالایی دارد و در آن از آلومینیوم بازیافتی به وفور استفاده می‌شود؛ در صورت عدم حل مشکل صنعت بازیافت این کشور، پیش‌بینی می‌شود که صنعت بسته‌بندی نیز با گرفتاری مواجه شود.

از زمان وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین تاکنون، آلمان با بحران انرژی در صنایع خود مواجه شده است. مسوولان این کشور در راستای حل این معضل، اقدامات مختلفی جهت تامین انرژی انجام داده‌اند، اما در نهایت این مسئله منتهی به فلج ماندن بخش‌های صنعتی این کشور شده است. از جمله این صنایع می‌توان به صنعت آلومینیوم اشاره کرد که صنعتی انرژی‌بر بوده و تامین انرژی آن بسیار دشوار است.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده