تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۳۱۹۲۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا:

اقدامات ورود به بازار سرمایه انجام شده است/ بهره برداری از طرح "تبولارآلومینا" نیازمند سرمایه گذاری

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا گفت: اقدامات اولیه ورود به بورس تهران و فرابورس ایران انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید جعفری، مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا، درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا اظهار کرد: همان طور که می‌دانید شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا در سال ۹۸ به بهره برداری رسید. درحال حاضر ظرفیت تولید این شرکت ۱۵ هزار تن در سال است. این ظرفیت جوابگوی مصرف کشور نیست و مصرف بالاتری در ایران پیش بینی می‌شود. به همین دلیل طرح توسعه بسیار عظیمی را در دست اجرا داریم که ظرفیت تولید را به ۵۰ هزار تن می‌رساند.

وی افزود:علاوه بر "آلفا آلومینا" بهره برداری از محصول دیگری به نام "تبولار آلومینا" را آغاز خواهیم کرد. سرمایه گذاری که در حال حاضر انجام شده حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است که انتظار داریم با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

جعفری درباره مقاصد صادراتی این شرکت بیان کرد: به دلیل اینکه مصرف در بازار داخل زیاد است و هنوز گزینه‌های زیادی در داخل کشور وجود دارد، فقط توانستیم بازار‌های صادراتی را شناسایی کنیم، اما اقدامات خاصی در این باره انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا درخصوص ورود به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا زیرمجموعه شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان بوده که یک شرکت بورسی است. با سرمایه گذاری و حمایت‌های هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان توانستیم در طرح توسعه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم. همچنین، اقدامات اولیه ورود به بورس تهران و فرابورس ایران انجام شده است.

جعفری با اشاره به چالش‌های موجود گفت: مشکلات تامین سرمایه چه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مشکل اصلی اکثر تولیدکنندگان است. ما نیز این مشکل را داریم. این باعث شده که طرح‌های توسعه‌ای شرکت با کمی تاخیر انجام شود. امیدوار هستیم با حمایت هلدینگ و این مجموعه و همکاری استان قم و معاونت پژوهشی بتوانیم سرمایه مورد نیاز را تامین کنیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده