تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۸۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

انجام بیش از ۷ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در آذرماه سال‌جاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی از انجام ۷ هزار و ۲۴۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در سطح تولید، توزیع، خدماتی و عرضه در آذرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در آذرماه سال جاری ۷ هزار و ۲۴۵ مورد بازرسی از این واحد‌ها در سطح تولید، توزیع، خدماتی و عرضه انجام شد.

وی افزود: بازرسی‌های انجام شده در آذرماه امسال منجر به تشکیل ۹۶۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش یک هزار و ۲۰۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال شده که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد. در این بازرسی‌ها یک هزار و ۸۷ بند تخلفات صنفی از سوی واحد‌های صنفی و غیرصنفی صورت گرفته بود.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مهمترین طرحی که در آذرماه به اجرا در آمد طرح ویژه نظارتی شب یلدا بود که همزمان با سراسر کشور از ۲۱ آذرماه آغاز و در ۳۰ آذرماه سال‌جاری به پایان رسید. در این طرح ۲ هزار و ۷۰ مورد بازرسی از واحد‌های مربوطه انجام و ۳۰۰ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۴۱۲ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی در ادامه یادآور شد: در آذرماه امسال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۰۸ مورد بازرسی از واحد‌های ذیربط انجام و ۴۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش قریب به یک هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

سرتیپی عنوان کرد: در برج نهم امسال طی بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های عرضه کننده پوشاک و البسه ۷۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال و در بازرسی از واحد‌های مشاورین املاک ۵۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

وی همچنین گفت: طی یک هزار و ۲۳۲ بازرسی انجام شده در آذرماه سال جاری از واحد‌های خبازی و تولید نان ۱۲۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش ۴ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده