تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۰۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گیلان مطرح کرد؛

پیشرفت بالای ۷۰ درصدی ۵۶ طرح صنعتی بزرگ در استان/ گیلان قطب اول صنایع سلولزی کشور است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد که ۵۶ طرح صنعتی تقریباً بزرگ در استان وجود دارند که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، با اعلام این خبر گفت: بیش از یکهزار و ۷۹۵ میلیارد تومان در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است که در صورت تکمیل آن‌ها برای ۲ هزار ۴۶۷ نفر شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای تسریع در تکمیل و حمایت این پروژه‌ها بهره خواهیم برد اظهار داشت: این طرح‌های صنعتی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با برنامه زمانبندی مناسب در حال پیشرفت و اجرا است.

مدیرکل صمت استان گیلان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: ۲۳ مورد این طرح‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد رشد دارند و ۱۷ مورد از این طرح‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رشد داشته و ۱۶ مورد آن بین ۹۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: زمینه فعالیت این طرح‌ها در استان مربوط به تولید لوازم خانگی، انواع محصولات پلاستیکی، ساخت ورق‌های روکش نئوپان، ساخت انواع تجهیزات حمل و نقل، تولید محصولات دارویی، تولید محصولات خبازی، استخراج سنگ و شن و ماسه و ... است.

گیلان قطب اول صنایع سلولزی کشور

پورحیدی در ادامه با بیان اینکه این استان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور و مقام اول را در تولید اوارق فشرده چوبی و پالت‌سازی دارد، افزود: درحال حاضر نیاز اولیه مجتمع‌های پتروشیمی و سایر کارخانجات کاشی، سرامیک و پالت کشور توسط واحد‌های صنعتی این استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: گیلان برای تامین مواد اولیه در سالیان اخیر در زارعت چوب از استان‌های پیشرو بوده و در حوزه جنگل‌ها و منابع طبیعی بیشترین عملکرد را با حمایت صنایع بزرگ استان داشته است.

مدیرکل صمت استان گیلان با تاکید بر اینکه در این استان پنج کارخانه بزرگ ام. دی. اف، نئوپان و ۲ کارخانه بزرگ در صنعت بسته‌بندی کاغذ و ۲ واحد بزرگ و شاخص پالت‌سازی وجود دارد، اضافه کرد: صنایع سلولوزی شامل واحد‌های تولیدی نئوپان، ام دی اف، کاغذ قهوه‌ای (بسته‌بندی مقوا یا کرافت)، انواع کارتن و پالت سازی و صنایع سلولوزی بهدلشتی می‌شود که تعداد این واحد‌ها در این استان حدود ۳۰۰ واحد تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نئوپان نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب به‌طور واقعی ام دی اف و نئوپان در این استان تولید می‌شود، افزود: در تولید کاغذ نیز سالانه در این استان حدود ۸۰ هزار تن کاغذ بسته بندی یا کرافت تولید می‌شود.

پیشرفت بالای ۷۰ درصدی ۵۶ طرح صنعتی بزرگ در استان/ گیلان قطب اول صنایع سلولزی کشور است

تجلیل از کارگران در روز کارگر

پورحیدری همچنین در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی استان به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: ۸۵ هزار نفر نیروی انسانی در واحد‌های صنعتی استان مشغول فعالیت هستند. البته نیروی انسانی مهمترین مولفه پویایی چرخه تولید است و نبض تحول و تحرک در حوزه تولید در دستان کارگران خدوم و زحمتکش است.

وی با تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران و کارآفرینان، تصریح کرد: نیروی انسانی خلاق می‌تواند باعث شکوفایی صنعت و تجلی روز افزون محصولات کارخانه شود و امروزه دنیا، به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه اصلی، هوشمند و قوه محرکه پیشرفت باور دارد و حضور اقشار کارگری متعهد در حوزه تولید و جریان سازی اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه علاوه بر شاغلین ۷۵ نفری حوزه صنعت؛ ۱۵۵ هزار نفر در حوزه صنفی و خدمات مرتبط و ۸۳۱ نفر در حوزه بازرگانی خارجی و ۱۷۰۰ نفر در معادن استان گیلان فعالیت می‌کنند، بر حمایت از کارگران در سطوح مختلف تاکید کرد و گفت: کارآفرینان که نسبت به معیشت کارگران توجه و التفات ویژه دارند، شایسته تحسین بوده و لازم است مورد تکریم قرار گیرند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده