تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۳۳۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری ۳۶۰ نمایشگاه بهاره

‌می‌متالز - رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهم‌ترین اهداف بر گزاری نمایشگاه بهاره را توسعه روند خرید اعتباری و جلب نقدینگی و اعتبار مالی به سمت تولید داخل توصیف کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین قمری در گفت وگویی درباره نمایشگاه بهاره و عرضه مستقیم کالا گفت: این نمایشگاه دارای کارکرد تنظیم‌ بازار است. او افزود: وزارت صمت از ۶ماه پیش طرحی به‌نام «عید تا عید» را طراحی کرد که با کمک اتاق اصناف این طرح عملی شده‌است. تعداد این نمایشگاه‌ها امسال به ۳۶۰ نمایشگاه با بیش از ۳۰‌هزار غرفه فروش رسید‌که بیش از ۲‌برابر سال‌گذشته است.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: مساله خرید اعتباری برای مصرف‌کنندگان با حمایت دو بانک کشور در این نمایشگاه‌ها اعمال می‌شود و افرادی که در بانک اعتبار دارند بدون وثیقه می‌توانند از این غرفه‌ها خرید کنند. مساله دیگر، ارسال رایگان و خرید برخط از نمایشگاه بود که قرار است این امکان به‌همراه ویژگی ارسال کالا انجام شود. قمری افزود: ۲۸‌هزار غرفه، کالا‌های خود را در قالب فروش فوق العاده به‌فروش می‌رسانند تا مردم با قیمت مناسبت و نظارت بهتر بتوانند کالای خود را با امکان ثبت شکایت و رسیدگی به تخلفات دریافت کنند.

این مقام مسوول همچنین گفت: در زمینه خرید اعتباری نیز مردم می‌توانند به سایت عید تا عید مراجعه کنند و فهرست ۲۸‌هزار فروشگاه را دریافت کنند. فرآیند اعتبارسنجی نیز در این سامانه در بازه پنج تا ۱۵۰‌میلیون‌تومان زمینه خرید اعتباری وجود دارد. شعار طرح آن است که مردم اسفندماه خرید کنند و اردیبهشت ماه هزینه را پرداخت کنند. در ادامه، این زنجیره می‌تواند خرید اعتباری را در عرصه‌های دیگر توسعه دهد، پس از عید طرح ۶ ماه و ۱۲ ماهه نیز ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت افزود: مطابق ضوابط ابلاغ شده، همه کالا‌های عرضه‌شده با نظارت اتاق اصناف ایران عرضه می‌شوند، اما اجرای درست این ضوابط نیازمند توسعه نظارت و یکپارچگی است. اولویت عرضه در این نمایشگاه، تولیدات داخلی است. هدایت اعتبار و سپس نقدینگی به سمت تولید داخل یکی از اصلی‌ترین دلایل اجرای این طرح است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده