تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۵۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست هم اندیشی اتاق سنندج با نماینده کردستان در مجلس مطرح شد

لزوم تقویت همکاری نمایندگان مجلس با بخش‌خصوصی

‌می‌متالز - فعالان بخش‌خصوصی استان کردستان در دیدار با یکی از نمایندگان منتخب استان در مجلس، ورود مجلس به موضوعات مهم و همچنین تقویت ارتباط و همکاری نمایندگان با بخش‌خصوصی را خواستار شدند. نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای‌اسلامی با هدف هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف بخش‌خصوصی و تبادل نظر پیرامون راهکار‌های عملی در نشست ماهانه هیات‌نمایندگان اتاق سنندج حاضر شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با تبریک انتخاب دوباره محسن فتحی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای‌اسلامی، گفت: کار هیات‌نمایندگان اتاق مشابه‌کار نمایندگان مجلس است. در ایران هم مانند سایر کشورها، اتاق بازرگانی، به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی شناخته می‌شود و ضمن اینکه بر گزاری انتخابات در اتاق‌ها، امری نهادینه شده‌است، مسائل و مباحث ذی‌نفعان آن نیز با مشورت و رایزنی انجام می‌شود. علی اکبر عبدالملکی، با اشاره به رسالت اتاق بازرگانی در پیگیری مطالبات بخش خصوصی، از آمادگی اتاق سنندج برای انجام هرگونه فعالیت اعم از‌دادن مشاوره، بر گزاری جلسات و نشست‌های مختلف و ارائه مسائل و مشکلات احصاشده در جامعه بر اساس پژوهش‌های میدانی و... در راستای تحکیم هرچه بیشتر ارتباط با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای‌اسلامی خبر داد.

در ادامه این نشست، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای‌اسلامی، نقش‌آفرینی اتاق سنندج را در توسعه اقتصادی استان کردستان پررنگ عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم مشارکت بخش‌خصوصی در اداره اقتصاد کشور و اهمیت جایگاه اتاق بازرگانی، چشم انداز مجلس آینده تقویت این نهاد خواهد بود. محسن فتحی افزود: بنگاه داری دولت در حوزه اقتصادی باید به سمت وسوی حمایت از نقش‌آفرینی مردم و بخش‌خصوصی برود که دراین بین اتاق‌های بازرگانی نقشی حائزاهمیت دارند و باید چتر حمایتی خود را به‌صورت گسترده‌تر در حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به کارگیرند.

وی تاکید کرد: مجلس همراهی ویژه‌ای با اتاق بازرگانی دارد و ما به‌عنوان نماینده‌های مردم تلاش خواهیم کرد در مجلس آینده بستر بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و فعالان اقتصادی در قانون‌گذاری پررنگ‌تر شود. فتحی همچنین با تشریح عملکرد مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد و کمک به رشد تولید، اظهار کرد: تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار به‌صورت سامانه‌ها و تامین منابع اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی در بودجه‌سالانه از اهم این اقدامات است. در ادامه، اعضای هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هرکدام بسته به نوع فعالیتی که دارند، به بیان بخشی از مشکلات پیش‌روی بخش‌خصوصی و فعالان اقتصادی پرداختند.

در این نشست اعضای هیات‌نمایندگان اتاق سنندج ضمن تقدیر از همراهی استاندار کردستان به‌عنوان نماینده دولت، نسبت به برخی عملکرد بانک‌ها، مدیران و کارشناسان موجود در بدنه ادارات دولتی در همراهی با بخش‌خصوصی گلایه‌هایی مطرح کردند و خواستار ورود نمایندگان مجلس به بعضی از موضوعات مهم و همچنین افزایش هرچه بیشتر سطح ارتباطات و همکاری آنها با بخش‌خصوصی استان شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده