تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۵۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطرح کرد؛

فعال شدن تشکل‌های صنفی، مسیر قانونی مردمی شدن تحول در حکمرانی

‌می‌متالز - رئیس مرکز تتا با تاکید بر اهمیت تنظیم‌گری مشارکتی، حمایت از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی را به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی این مرکز در تنظیم‌گری عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص زاویه نگاه مرکز در تنظیم‌گری اظهار کرد: راهبرد اصلی‌مان در مرکز تتا، تنظیم‌گری مشارکتی با نهاد‌های مردمی مانند اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و اندیشکده‌ها است.

وی افزود: زیست‌بوم تجارت الکترونیکی همانطور که از نامش نیز مشخص است، یک سیستم اجتماعی است و از اینرو، مسیر موثر و کارا در تنظیم گری آن، مسیری است که با مشارکت تمام ذی‌نفعان، با درنظر گرفتن ملاحظات آن‌ها و تا حد امکان با رویکرد خودتنظیم‌گری و تنظیم‌گری مشارکتی اتفاق بیفتد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: ظرفیت قانونی بسیار قوی و مناسبی در قالب قانون نظام صنفی کشور پیش‌بینی شده که برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا در کنار دولت برای حفظ حقوق عامه مردم و مصرف‌کننده، نظارت و اقدام داشته باشد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت در حوزه کسب و کار‌های مجازی و تجارت الکترونیکی نیز در کشور در سال‌های گذشته در قالب اتحادیه کسب و کار‌های مجازی ایجاد شده که البته نیاز به تقویت ساختار و نیز جایگاه نظارتی آن هست.

کلاهدوزان در ادامه یادآور شد: بر اساس همین رویکرد از ابتدای حضور در مرکز، رویکرد تعاملی با اتحادیه مذکور در دستور کار مرکز قرار داشته و همچنان معتقدیم که ظرفیت بسیار بالای قانونی این تشکل، می‌تواند به رشد این بخش از اقتصاد کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل از سال گذشته مرکز، سیاست‌های تشویقی و تسهیل‌کننده هرچه بیشتر را برای عضویت شرکت‌های تجارت الکترونیکی در اتحادیه کسب و کار‌های مجازی اجرا کرده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همچنین گفت: در همین راستا، از تمامی شرکت‌ها دعوت می‌کنیم برای عضویت در اتحادیه کسب و کار‌های مجازی هر چه سریعتر اقدام کرده تا این ظرفیت بیش از پیش بتواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده