تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۸۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با همکاری تتا رقم می‌خورد؛

آشنایی کسب‌وکار‌های اینترنتی ایران با فرصت‌های تجارت الکترونیک با کشور چین در نمایشگاه الکامپ

آشنایی کسب‌وکار‌های اینترنتی ایران با فرصت‌های تجارت الکترونیک با کشور چین در نمایشگاه الکامپ
‌می‌متالز - در راستای اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، فرصت‌های تجارت الکترونیک با کشور چین برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های اینترنتی ایرانی در بازار‌های خارجی، در نمایشگاه الکامپ ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در راستای اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های اینترنتی ایرانی در بازار‌های خارجی و همچنین با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران، ۱۳ تا ۱۵ روز سه‌شنبه و در سالن ۳۸ نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، شرکت چینی Anext به ارائه موضوعاتی در این زمینه می‌پردازد.

این ارائه، پیرو برنامه‌ریزی و اقدامات مشترک مرکز تتا با سازمان توسعه تجارت ایران در هماهنگی با وزارت امور خارجه (سرکنسولگری ایران در استان گوانگجو)، شرکت چینی Anext به‌عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (TikTok) به‌عنوان بزرگترین سکوی تجارت اجتماعی دنیا، رقم می‌خورد.

همچنین در زمان حضور یک هفته‌ای این شرکت در ایران، بازدید و جلساتی بین این شرکت با برخی کسب‌وکار‌های بزرگ کشور در محل شرکت‌های مذکور و اتاق بازرگانی تهران برنامه‌ریزی شده است.

مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران از ابتدا سال گذشته و پیرو برگزاری جلسه کارگروه راهبری تجارت الکترونیکی با حضور رئیس مرکز تتا و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع صادارت از طریق تجارت الکترونیکی، اقدامات مختلفی برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های برتر ایرانی در بازار‌های جهانی در سه محور چین، روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را برنامه‌ریزی و انجام داده‌اند.

این اقدامات شامل اضافه کردن بند مربوط به توسعه متقابل تجارت الکترونیکی در تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاشده با کشور‌های چین، عمان و ...، برگزاری جلسات مشترک با حضور کسب‌وکار‌های برتر با هیئت تجاری روسیه، عمان، قطر و ...، انجام بازدید از بزرگترین مرکز پردازش تجارت الکترونیکی خاورمیانه متعلق به یکی از کسب‌وکار‌های ایرانی توسط وزیر مختار چین در ایران، معاون وزیر تجارت و صنعت قطر و ... است.

یکی از راهبرد‌های مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری ارتباط تجاری، فناوری و سرمایه‌گذاری بین کسب‌وکار‌های داخلی با بازار تجارت الکترونیکی چین به عنوان بزرگترین و عمیق‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا و سکو‌های مطرح چینی از جمله TikTok، Jingdong (JD)، Taobao، Pinduoduo و ... با توجه به قرارداد همکاری جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین و تفاهم‌نامه همکاری امضاشده اخیر با آن کشور است که با همکاری سرکنسولگری‌های وزارت امور خارجه و رایزن بازرگانی ایران در چین به طور جدی در حال پیگیری است.

گفتنی است بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) پس از چهار سال وقفه، از ۴ تا ۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و کسب‌وکار‌های اینترنتی در مدت برگزاری نمایشگاه در صورت ثبت درخواست رتبه‌بندی در سامانه اینماد، می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی برای دریافت رتبه اعتماد برخوردار شوند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده