تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۸۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با همکاری تتا رقم می‌خورد؛

آشنایی کسب‌وکار‌های اینترنتی ایران با فرصت‌های تجارت الکترونیک با کشور چین در نمایشگاه الکامپ

‌می‌متالز - در راستای اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، فرصت‌های تجارت الکترونیک با کشور چین برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های اینترنتی ایرانی در بازار‌های خارجی، در نمایشگاه الکامپ ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در راستای اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های اینترنتی ایرانی در بازار‌های خارجی و همچنین با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران، ۱۳ تا ۱۵ روز سه‌شنبه و در سالن ۳۸ نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، شرکت چینی Anext به ارائه موضوعاتی در این زمینه می‌پردازد.

این ارائه، پیرو برنامه‌ریزی و اقدامات مشترک مرکز تتا با سازمان توسعه تجارت ایران در هماهنگی با وزارت امور خارجه (سرکنسولگری ایران در استان گوانگجو)، شرکت چینی Anext به‌عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (TikTok) به‌عنوان بزرگترین سکوی تجارت اجتماعی دنیا، رقم می‌خورد.

همچنین در زمان حضور یک هفته‌ای این شرکت در ایران، بازدید و جلساتی بین این شرکت با برخی کسب‌وکار‌های بزرگ کشور در محل شرکت‌های مذکور و اتاق بازرگانی تهران برنامه‌ریزی شده است.

مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران از ابتدا سال گذشته و پیرو برگزاری جلسه کارگروه راهبری تجارت الکترونیکی با حضور رئیس مرکز تتا و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع صادارت از طریق تجارت الکترونیکی، اقدامات مختلفی برای ارتباط و حضور کسب‌وکار‌های برتر ایرانی در بازار‌های جهانی در سه محور چین، روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را برنامه‌ریزی و انجام داده‌اند.

این اقدامات شامل اضافه کردن بند مربوط به توسعه متقابل تجارت الکترونیکی در تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاشده با کشور‌های چین، عمان و ...، برگزاری جلسات مشترک با حضور کسب‌وکار‌های برتر با هیئت تجاری روسیه، عمان، قطر و ...، انجام بازدید از بزرگترین مرکز پردازش تجارت الکترونیکی خاورمیانه متعلق به یکی از کسب‌وکار‌های ایرانی توسط وزیر مختار چین در ایران، معاون وزیر تجارت و صنعت قطر و ... است.

یکی از راهبرد‌های مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری ارتباط تجاری، فناوری و سرمایه‌گذاری بین کسب‌وکار‌های داخلی با بازار تجارت الکترونیکی چین به عنوان بزرگترین و عمیق‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا و سکو‌های مطرح چینی از جمله TikTok، Jingdong (JD)، Taobao، Pinduoduo و ... با توجه به قرارداد همکاری جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین و تفاهم‌نامه همکاری امضاشده اخیر با آن کشور است که با همکاری سرکنسولگری‌های وزارت امور خارجه و رایزن بازرگانی ایران در چین به طور جدی در حال پیگیری است.

گفتنی است بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) پس از چهار سال وقفه، از ۴ تا ۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و کسب‌وکار‌های اینترنتی در مدت برگزاری نمایشگاه در صورت ثبت درخواست رتبه‌بندی در سامانه اینماد، می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی برای دریافت رتبه اعتماد برخوردار شوند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده