تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۸۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن پور با اشاره به تایید ««طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور» از سوی شورای نگهبان:

قانون نظام صنفی مجلس صدای اصناف را به دولت می‌رساند

قانون نظام صنفی مجلس صدای اصناف را به دولت می‌رساند
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:طرح اصلاح قانون نظام صنفی امکان ایجاد تشکل‌های صنفی را به همراه دارد که منجر به شنیده شدن صدای اصناف توسط دولت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص تایید طرح اصلاح قانون نظام صنفی توسط شورای نگهبان، گفت: این طرح یکی از مطالبات از نمایندگان بود که در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تدوین قرار گرفت و موجبات ارتقاء ظرفیت‌های صنوف را به همراه دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساماندهی صدور مجوزها، جلوگیری از فعالیت صنوف بدون مجوز و شفاف سازی اطلاعات مالی اتحادیه‌ها از جمله محور‌های طرح مذکور است، ادامه داد: این طرح ساماندهی سه میلیون واحد صنفی می‌‍شود را به همراه دارد و از این سو یکی از مهمترین قوانین کشور است.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون نظام صنفی امکان ایجاد تشکل‌های صنفی را به همراه دارد که منجر به شنیده شدن صدای اصناف توسط دولت می‌شود، تصریح کرد: قانون اصلاح نظام صنفی در سال ۹۲ تصویب رسید و پس از گذشت این سال‌ها نیاز به اصلاح دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر قانون اصلاح نظام صنفی ابلاغ و به مرحله اجرا برسد تا بتوانیم شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین