تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۰۶۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد؛

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در حدود ۳ هزار فروشگاه خوزستان/ تشکیل بیش از ۱۵۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد که در ۳۰ شهرستان نزدیک به ۳ هزار فروشگاه به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در خوزستان اظهار کرد: کالابرگ الکترونیکی به یازده قلم کالای اساسی مردم تعلق گرفته که این کالا‌ها شامل ماکارونی، پنیر، شیر کم چرب، شکر، مرغ و گوشت منجمد، قند و حبوبات است.

وی ادامه داد: در ۳۰ شهرستان نزدیک به ۳ هزار فروشگاه به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شده‌اند و قرار بر این است برای رفاه حال شهروندان به ازای هر ۵۰ هزار نفر، ۱۵۰ عامل کالابرگ معرفی شود تا هر عامل بتواند۱۲۰ خانوار را پوشش دهد.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه در دهستان‌ها نیز ۲ تا ۳ عامل کالا برگ به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند؛ تصریح کرد: در مرحله اول افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مرحله نخست مشمول این طرح بوده‌اند که می‌توانند به‌صورت اختیاری از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم درآمد جامعه، سیاست‌های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای استفاده از کالابرگ نیز اعمال شده، تاکید کرد: به ازای هر ۳۲۰ هزار تومان خرید؛ دولت مبلغ ۸۰ هزار تومان به‌عنوان پاداش خرید الکترونیکی هدیه می‌دهد در واقع یارانه از ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

فلاح اضافه کرد: عاملان در سه رسته خواربار فروش، لبنیات، مرغ و گوشت می‌توانند درخواست کارت‌خوان فروشگاهی متصل به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی دهند.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم نقاط کور در انجام فرآیند اجرای طرح کالابرگ الکترونیک مرتفع شود، یادآور شد: حدود ۹۰ منطقه وجود دارد که پوشش اینترنتی خوبی ندارد و به همین دلیل در روند انجام کار دچار مشکل شده‌ایم؛ هرچند در کل فرآیند اجرایی به خوبی در حال انجام بوده و با اقبال عمومی روبرو شده است.

مدیرکل صمت استان خوزستان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم همه فروشگاه‌ها مجهز به کارتخوان فروشگاهی متصل به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی شوند، اعلام کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کوروش، رفاه، محسن، دیلی مارکت، جامبو، شهر خرید و اتکا به کارتخوان متصل به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی، مجهز هستند و در حال توزیع همه اقلام هستند.

انجام ۱۴۴۳۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۹۱ پرونده تخلف صنفی در دو ماه نخست سالجاری از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، تاکید کرد: در این مدت در مجموع ۱۴۴۳۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی انجام گرفته است.

فلاح با بیان اینکه انجام این بازرس‌ها در موارد زیادی به همراه بسیج اصناف، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و بازرسان تعزیرات حکومتی این بازرسی‌ها انجام گرفته، افزود: در بازرسی‌هایی که انجام گرفته ۱۷۰۹ مورد تخلف کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تخلفی که در این مدت تشکیل شده، بالغ ۱۲۸۵۰۶۰۲۴۱۷۹۹ بوده است، خاطرنشان کرد: وظیفه‌مان پیگیری شکیات‌های مردمی است که در این زمینه و در دو ماهه گذشته، ۲۴۴۴ هزار گزارش و شکایت مردمی دریافت شده که ۳۰۴ مورد کتبی و ۲۱۶۴ مورد تلفنی بوده است.

مدیرکل صمت استان خوزستان در این خصوص اضافه کرد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر و روغن نباتی ۱۵۹۶ مورد هستند که ۵۹۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۵۹۴۲۷۵۳۹۰۵۴ ریال بوده که پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تعداد گشت‌های مشترک بازرسی که در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری از سازمان‌های همکار صورت گرفته، ۳۶۰۶ فقره بوده که ارزش ریالی تخلفات این پرونده‌ها ۸۴۲۵۴۶۶۴۰۰ است، تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و... از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

فلاح همچنین اعلام کرد که در گشت مشترک به‌صورت کارشناسی‌تر به موضوع تخلف‌های صنفی پرداخته می‌شود.

بررسی مشکلات ۹ واحد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان

وی در ادامه از برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان امروز در شهرستان شادگان با حضور معاون اقتصادی استانداری، فرماندار شهرستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در این نشست تعدادی از صاحبان واحد‌های تولیدی برای پیگیری مشکلات خود و اعضای ستاد نیز حضور داشتند.

مدیرکل صمت استان خوزستان با اشاره به اینکه در این نشست بر رفع مشکل واحد‌های صنعتی تاکید شد، از تمامی دستگاه‌ها برای حمایت از واحد‌های تولیدی درخواست همکاری کرد و گفت: در این نشست مشکلات مجموعه‌های پترو و پالایش ملل، فولاد شادگان، دورق آب اروند، روغن موتور عالمی، استحصال نمک دیوانی، اتحادیه خشکبار خوزستان، بسته‌بندی خرمای معتمد، فرآورده‌های لبنی آل‌حمزه و کشتارگاه مسعود ممتاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای رفع آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

دیدار عمومی با مردم شهرستان شوشتر

از سوی دیگر، فلاح همچنین در دیدار عمومی با مردم شهرستان شوشتر، مشکلات آن‌ها در حوزه تولید و صنایع را دریافت و بررسی کرد. در این دیدار مردمی نماینده، ولی فقیه خوزستان نیز حضور داشت.

گفتنی است، مدیرکل صمت استان خوزستان دیدار‌های مردمی در نقاط مختلف استان و اهواز و در نماز جمعه اهواز را دارند تا از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم آشنا شوند و برای رفع مشکلات آن‌ها پیگیری‌های لازم انجام گیرد. ضمن اینکه توجه به خواسته‌های مردم و رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت، از دغدغه‌های اداره کل صمت خوزستان است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده