تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۳۵۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کرمانشاه خبر داد؛

تاثیر تکمیل ظرفیت واحد‌ها و پروژه‌های صنعتی در رشد تولید/ برنامه‌ریزی برای احیای واحد‌های راکد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمانشاه اعلام کرد که یکی از راه‌های موثر در رشد تولید، تکمیل ظرفیت واحد‌ها و پروژه‌های صنعتی است که امسال ۴۴ واحد صنعتی را به بالای ۵۰ درصد ظرفیت می‌رسانیم.

به گزارش می‌متالز، «محسن دارابی» مدیرکل صمت استان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «رشد تولید و مهار تورم»، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای رشد تولید باید دو موضوع اساسی را در نظر داشته باشیم که نخستین موضوع ظرفیت‌رسانی طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام مانند چیاسرام، ذوب بیستون، بیو اتانول و... است.

وی اضافه کرد: دومین موضوع هم به توسعه واحد‌های موجود و توسعه زنجیره تولید مانند توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک، کاشی بیستون و ... باز می‌گردد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در استان ۱۷۴ پروژه و واحد تولیدی زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند که در سال گذشته، توانستیم ۴۰ واحد صنعتی را به بالای ۵۰ درصد ظرفیت برسانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از راه‌های موثر و تاثیرگذار در رشد تولید، تکمیل ظرفیت واحد‌ها و پروژه‌های صنعتی است که امسال قصد داریم ۴۴ واحد صنعتی را به بالای ۵۰ درصد ظرفیت برسانیم.

برنامه‌ریزی برای احیای واحد‌های راکد

دارابی با بیان اینکه احیای واحد‌های راکد نیز از عمده برنامه‌های در دست اقدام است که به رشد تولید کمک خواهد کرد، یادآور شد: باید این موضوع را در سه سطح ملی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دستگاه اجرایی پیگیری و مشکلات آن‌ها را حل و فصل کنیم.

وی به ۴۸ واحد تملیکی در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۸ واحد مربوط به حوزه صنعت بوده و مابقی مرتبط با فعالیت‌های حوزه جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی بوده که در صورت تعیین تکلیف این واحد‌های تملیکی که در اختیار بانک‌های استان است، علاوه بر اینکه اشتغال خوبی را به همراه دارد، به رشد تولید نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه در ادامه به تامین انرژی واحد‌های تولیدی در فصل‌های پیک مصرف اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروهی به‌همین منظور تشکیل شده که مشکلات واحد‌های تولیدی استان در زمینه رفع حاجات انرژی احصاء شود، زیرا با توجه به نامگذاری سال جدید، نباید وقفه‌ای در تولیدات استان به‌وجود آید.

وی در خصوص بخش تامین زیرساخت واحد‌های تولیدی نیز اینگونه اظهارنظر کرد: این مساله از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است، اما باید نیاز شهرک‌های صنعتی در هر شهرستان احصاء تا نسبت به تأمین اعتبارات استانی آن اقدام شود.

دارابی همچنین تاکید کرد: یکی از کانون‌های اصلی رشد تولید و محلی برای بررسی کار‌های اساسی تولیدات، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی ادامه داد: در این کارگروه می‌بایست چند کار اساسی را در دستور کار‌های قراردهیم؛ از جمله بالا بردن ظرفیت پروژه‌هایی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت دارند و توسعه پروژه‌های موجود که باید آن‌ها را در مسیر رصد کارگروه قراردهیم

مدیرکل صمت استان کرمانشاه همچنین گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا، احیای واحد‌های راکد، پروژه‌های تملیکی شبکه‌های بانکی و تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از دیگر اقدامات لازم در این کارگروه برای رشد تولید است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده