تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۳۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان فارس مطرح کرد؛

لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه در توسعه دانش و فن‌آوری روز دنیا/ مشارکت بخش دولتی و خصوصی در توسعه فعالیت‌های تولیدی استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان فارس برلزوم ارتباط صنعت با دانشگاه در توسعه دانش و فن‌آوری روز دنیا تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، نشست «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، «حمیدرضا ایزدی» مدیرکل صمت و تعدادی از روسای دانشگاه، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان، با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان فارس، با هدف طرح موضوعات دانشجویی و رفع موانع در موضوعات و موارد مختلف برپا شد.

ایزدی، مدیرکل صمت استان فارس با مستقر شدن در میز خدمت در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس، به مراجعات، پیشنهادات و مطالبات دانشگاهیان در حوزه تولید و تجارت پاسخ و راهکار‌های اصولی در راستای توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، فنی و اقتصادی و تولیدی ارائه داد.

وی ادامه داد: توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف کمک به افزایش رقابت‌پذیری در نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاه ها، یک ضرورت اساسی است.

مدیرکل صمت استان فارس با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه در توسعه علم، دانش و فن‌آوری روز دنیا اظهار کرد: دیدار چهره به چهره با دانشجویان در حوزه علم و فناوری جهت توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه برای کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات وفناوری‌های دانشگاهی با اهداف افزایش رقابت‌پذیری است.

وی اضافه کرد: بسترسازی مشارکت دانشجویان در رفع نیاز‌های مرتبط با صمت استان، فراهم کردن امکان بازدید‌های علمی محققان، دانشجویان و واحد‌های فناور از واحد‌های صنعتی و معدنی، بهره‌گیری از پتانسیل‌های مراکزآموزشی و دانشگاهی، توسعه و ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان از مزایای ارتباط با دانشگاه است.

مشارکت و تعامل بخش دولتی و خصوصی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استان فارس

از سوی دیگر، «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس و معاونان این استانداری، با همراهی «حمیدرضا ایزدی» مدیرکل صمت فارس، «مجید انصاری» نماینده مردم شریف شهرستان‌های رستم و نورآباد ممسنی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام «حسین شاکری‌فر» امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی، «عبدالکریم کرمی» فرماندار شهرستان رستم و «عبدالکریم انصاری» فرماندار شهرستان نورآباد ممسنی و سایر روسای دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، از ناحیه صنعتی رستم و توانمندی بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این ناحیه صنعتی قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید، ایزدی، مدیرکل صمت استان فارس، با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران و تدوین برنامه‌های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، موجب افزایش میزان تولید می‌شود، یادآور شد: اهداف راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت، مشارکت و تعامل بخش دولتی و خصوصی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید براینکه در این سفر گره از مشکلات برخی واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری گشوده شد، خاطرنشان کرد: اهداف راهبردی کوتاه و بلند مدت، مشارکت و تعامل سایر دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی، برای زمینه‌های مناسب ایجاد اشتغال جدید، پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل صمت استان فارس، با اشاره به توانمندی‌های شهرستان‌های رستم و ممسنی در صنایع تبدیلی و تکمیلی با وجود باغات و مزارع در تولید محصولات کشاورزی و رشد اقتصاد، اشتغال و تولید افزود: ایجاد بستر‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران و تدوین برنامه‌های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، موجب افزایش میزان تولید در منطقه و تحقق شعار سال ابلاغی مقام معظم رهبری می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون تعداد ۹ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۳۲ نفر در رستم درحال فعالیت هستند.

ایزدی اضافه کرد: در شهرستان رستم تعداد ۳۶ جواز تاسیس با پیش‌بینی ۲۶۷۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۳۷۶ نفر اشتغال در زمینه‌های محصولات لاستیک و پلاستیک، محصولات کانی غیر فلزی، استخراج سایر معادن، ساخت منسوجات، محصولات غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، مبلمان و سایر مصنوعات، محصولات فلزی، فابریکی و … صادر شده است. همچنین شهرستان رستم دارای تعداد ۱۱۳۶ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فنی همچنین تعداد ۷ اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان ممسنی تعداد ۵۹ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۷۹۳ نفر درحال فعالیت هستند، همچنین در این شهرستان تعداد ۷ معدن فعال با ذخیره قطعی بیش از ۲۲ میلیون تن موجود است.

مدیرکل صمت استان فارس همچنین گفت: در شهرستان ممسنی تعداد ۷۸ جواز تاسیس با پیش‌بینی ۴۵۱۶۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۸۳۳ نفر اشتغال در زمینه‌های محصولات لاستیک و پلاستیک، محصولات کانی غیر فلزی، پوشاک و عمل آوردن پوست خز، بازیافت، استخراج سایرمعادن، محصولات غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، مبلمان، سایر مصنوعات، ساخت منسوجات، ساخت کاغذ و محصولات کاغذی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، سایرفعالیت‌های خدمات مهندسی و … صادر شده است. همچنین شهرستان ممسنی دارای تعداد ۳۳۱۹ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فنی همچنین تعداد ۱۴ اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده