تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۱۸۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قبل از ورود سیمان به بورس، ۷۰ درصد سیمان کشور توسط ۲۰ نفر دادوستد می‌شد/ امروز همه می‌توانند بدون انحصار سیمان بخرند

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گردهمایی مدیران گروه توسعه ملی و شرکته‌های تابعه که با محوریت "تامین مالی و سرمایه گذاری" برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فرصت تامین مالی در کشور دارد و همچنین سازمان بورس برای آموزش ابزار‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آمادگی دارد.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گردهمایی مدیران گروه توسعه ملی و شرکته‌های تابعه که با محوریت "تامین مالی و سرمایه گذاری" برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فرصت تامین مالی در کشور دارد و همچنین سازمان بورس برای آموزش ابزار‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آمادگی دارد.

مجید عشقی افزود: گا‌ها تصمیم‌هایی از روی ناآگاهی، گرفته می‌شود که برای بازار سرمایه مشکل آفرین است؛ از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که سرانجام تصحیح، اما موجب زیان سهامداران شد.

وی اضافه کرد: موضوع تعطیلی بورس کالا در چند سال گذشته همواره مطرح بوده و در چند روز گذشته نیز، بحث خروج سیمان و فولاد از بورس هم مطرح شده است که این مباحث فقط در کوتاه مدت به این صنایع، سهامداران و کلیت بازار سرمایه ضربه می‌زند.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریبا ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

عشقی ادامه داد: سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است. چراکه اینکار سیمان را گرانتر به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رساند. تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده