تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۴۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس برگزار کرد؛

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

‌می‌متالز - ۴۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده المپیاد دانش‌آموزی کشوری رشته مدیریت و اقتصاد، از سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس تهران بازدید کردند و با ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ملاقات داشتند.

به گزارش می‌متالز، در قالب برنامه ارتقای سواد مالی مدارس، نخستین گروه دانش‌آموزی متشکل از ۴۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزیده چهارمین دوره المپیاد دانش‌آموزی کشوری در رشته مدیریت و اقتصاد طی برنامه یک روزه آشنایی با بازار سرمایه، در ابتدا از سازمان بورس و اوراق بهادار بازدید کردند و ضمن آشنایی با تازه‌های نشر در حوزه سواد مالی و کتاب‌های منتشر شده توسط «انتشارات بورس» با مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار کردند.

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

عشقی در بخشی از این دیدار با اشاره به تلاش برای افزایش مهارت مالی دانش‌آموزان، گفت: بازار سرمایه امروز بیش از همیشه به نیروی متخصص، به‌خصوص نیرویی با مهارت‌های میان‌رشته‌ای نیازمند است.

وی افزود: به طور مثال دانش‌آموخته رشته کامپیوتری که اشراف به مباحث مالی داشته باشد می‌تواند نیروی بسیار کارآمدی در بازار سرمایه محسوب شده و مورد توجه نهاد‌های مالی و ارکان، برای جذب باشد.

رئیس سازمان بورس با اعلام استقبال این سازمان از بازدید دانش‌آموزان از ارکان بازار سرمایه و آشنایی چهره به چهره آن‌ها با بورس و مدیران آن، گفت: این بازدید‌ها می‌تواند به شناخت دو طرفه بدنه بازار سرمایه و دانش‌آموزان از توانایی‌ها و نیاز‌های یکدیگر منجر شده و در آینده نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

دیدار خصوصی دانش‌آموزان با رئیس سازمان بورس

در ادامه این بازدید ۴ نفر از دانش‌آموزان که در پاسخ به سوال رئیس سازمان بورس در رابطه با «بهترین روش ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه» جزو برندگان اعلام شده بودند دیداری خصوصی با مجید عشقی داشتند و به صورت نفر به نفر ایده‌های خود را با رئیس سازمان بورس مطرح کردند.

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

سخنرانی مهدی مساحی، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس به عنوان متولی برگزاری این بازدید، بخش دیگری از برنامه بود که دانش‌آموزان در آن با آینده تحصیلی و رشته‌های مرتبط با بازار سرمایه آشنا شدند.

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

آموزش سواد مالی با بازی

همچنین در ادامه دانش‌آموزان در کارگاه آموزشی تعاملی سواد مالی ویژه مقطع متوسطه شرکت کردند که از بازی‌های گروهی در دو سبک آنلاین (با کمک تبلت) و فیزیکی، برای انتقال مفاهیم مالی در آن استفاده شده بود.

بازدید برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از ارکان بازار سرمایه

دانش‌آموزان به بورس تهران رفتند

بازدید از بورس تهران در بلوار شهرداری محله سعادت‌آباد و سخنرانی محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز بخش بعدی برنامه بود که دانش‌آموزان در آن مشارکت داشتند و در آن با تاریخچه تشکیل بورس در ایران و جهان آشنا شدند.

حضور در تالار معاملات و معرفی بخش‌های مختلف تابلوی بورس تهران به دانش‌آموزان، بخش پایانی این برنامه یک روزه بود و دانش‌آموزان با گرفتن عکس یادگاری با تابلوی بورس به آن پایان دادند.

گفتنی است این بازدید نخستین برنامه بازدید گروهی دانش‌آموزان از ارکان بازار سرمایه بود که با محوریت شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در قالب برنامه ارتقای سواد مالی مدارس صورت گرفت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده